torsdag 1 november 2012

Minnenas Arkiv

BILD tagen alldeles i början av 1990
Från vänster Björne med Roya, Liselotte med Elin, Jeanett med Tania och Anna-Karin med Jonna. 

Jag gillar inte att städa, men tvingade mig själv häromdagen till lite nytta.
I en bortglömd gömma hittade jag massor, massor med historia! Gamla bilder, minnen, glädje och upplevelser låg där, i massor, mitt framför ögonen på mig.

En härlig bild på fyra generationer dobermanntjejer måste jag nästan visa här:-)
Från höger:
INTUCH SUCH LP Swedob´s Romantic Reply - Jonna även kallad, som blev 15 år gammal
LP IDC sgr Avel Swedob´s Nina Ricci - den bruna dottern Tania som blev 10 år
LP SPH I SUCH INTUCH NUCH SV-95 KBHV-95 SDV-97 SDV avel 95,96,97 & 98 Jean Dark Elisabeth Arden - Vinstrik och välkänd dotterdotter Elin, som blev hos oss i 10 år.
LP Jean Dark Royal Secret- Dotterdotterdotter:-) Roya, som också kom att föra sitt blod vidare hos oss. Även Roya blev en gammal hund, men jag minns inte exakta åldern.

Kuriosa är att samtliga hundar från Kennel Jean Dark (utom vår H-kull) på ett eller annat vis har dessa ovanstående hundar i sina linjer:-)

Ps, Och nej, det blev visst inte så mycket städa. Jag hittade nämligen MASSOR av bilder. Vill ni se mer?

5 kommentarer:

  1. Självklart - fast jag tittar ju mest på kläderna/frisyrerna haha .... och lite lite på dom snygga killarna!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar de här inläggen. Så mera mera!

    SvaraRadera
  3. Mer härliga bilder!! :-)
    / Linda

    SvaraRadera