måndag 12 november 2012

Malmö och hundvakter

Den här helgen har jag varit i Malmö och dömt. Det var roligt, spännande, utvecklande och jätteskoj! Ca 1000 (!!) valpar deltog, en astronomisk summa små babysar på ett och samma ställe.

Sydskånska kennelkluben hade gjort ett fantastiskt arbete, och hela arrangemanget var mycket väl arrangerat  och dagen flöt på på bästa vis.
I min ring hittade jag många små pärlor, och ännu fler dök upp under eftermiddagen i finalringen. Efter en titt i katalogen, kan jag se att flera kommer från kollegor i utlandet, men det största antalet innehar svenska stamtavlor.
Jag tänker att Sveriges uppfödarkår är fantastisk! Vilka VALPAR!!

Medan jag dömde hund och upplevde Malmö togs de fyrbenta om hand av döttrarna. De skickade bild från dagens långpromenad och den fick mig att dra på munnen. Härligt hopkok av Vita Husets glada innevånare.

TACK Felicia, Linn och Sofia för bästaste omskötseln av alla i Huset!


1 kommentar: