måndag 12 november 2012

Min Stjärnhund

Jenna    
Foto: Sofia Lemmeke  



Jag har en stjärnhund. Hon är fantastisk. Vacker, svart och med Sammetsögon. Hon älskar mig mest i hela världen, hon är alltid snäll, alltid glad och älskar att bada och springa.

Jag älskar min lacksvarta Sammetsöga tillbaka, och när hon mår bra, då mår jag också bra. Det är som om hela mitt inre blir som en spinnande katt.

Min fantastiska stjärnvovve finns inte längre med mig. Bara i fantasin.
Jag tänker att hon badar, springer och leker hela dagarna, där uppe i Nangijala. Att någon annan klappar henne närhelst hon vill. För det vill hon, mest hela tiden.

Finaste Jenna. Tänk så tomt det blev här hemma. I myllret av djur och människor.

Ena dottern har gjort en film om min Hjärtevän:
http://www.youtube.com/watch?v=7jjMqr-iuKk&feature=plcp

TACK Felicia.
Så här minns jag henne, alldeles precis.

5 kommentarer:

  1. Jag beklagar att din älskade och vackra Jenna inte finns hos dig mer. <3

    SvaraRadera
  2. :-(. Fina snälla badglada Jenna. Jag förstår att du saknar henne... Kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att hon saknas dig!!! Fina fina Jenna! Så gullig och go! Vacker som en lilja! Bästa familjemedlemmen! Det gör så ont då man saknar någon så att det känns som en del fattas en...Kramar kramar ifrån oss.

    SvaraRadera