onsdag 14 november 2012

Fodervärd sökes

Vi kommer snart att ha en svart dobermann babyfröken på åtta veckor.
Hon är lovande, har en mycket intressant stamtavla och är viktig för vår kennel vad gäller framtida avel. Om hon nu kommer att uppfylla alla de kraven så är det tänkt att hon skall bli mamma om tidigast tre år hos oss.

Då vi inte vill ha för många hundar hemma, funderar jag på att sätta ut henne till en passande delägare/fodervärd.

Du som bor någorlunda i närheten av oss, har ett stort intresse för din blivande bästa vän och helst också vana av rasen sedan tidigare, får gärna höra av dig. Jag ser också helst att du har lätt för att samarbeta, och är tävlingsintresserad, gärna både bruks och utställning, samt inte ser några hinder med att finnas tillgänglig för de mental och hälsotester våra avelsdjur kontinuerligt (minst en gång per år) måste genomgå.

Vill du veta mer? PM:a mig eller skicka ett mail.
Kennel@jeandark.com


Vår lilla nykomling kommer från ett EU-land, och bör anlända i december.
Just nu använder vi en av våra gamla valpbilder:-)

1 kommentar:

  1. Hejsan
    är precis i planering att leta efter en fin Dobbeman Jag heter Per Lundberg,bor i Kolbäck i Hallstahammars kommun,västmanland.
    Där bor jag med min hustru och våra två döttrar.

    Jag arbetar med ungdomar på glid,hjälper till med att komm igång med arbete och praktik.
    Är även coach i ett Team med tävlande och motionerande,bodybuilding atleter.

    Såg er annons och är väldigt intresserad av att veta mer om valparna,ring mig gärna Med vänlig hälsning Per
    0734396959

    SvaraRadera