söndag 16 april 2017

Mjau och sorg


Jean Dark Material Girl, Maddie, och lilla kompisen, Jean Dark Eeyore


Han är typ tre månader. Lite drygt.
Dryg.
Jefligt dryg när jag tänker efter.
Iallafall.

Han är sisådär något mer än 12 veckor. Det är då man är klar att flytta när man är en katt. Unge.

Den här. Han...
Tjatar
Äter
Snor
Bits
Jamar
Skriiiiiker
Vill ha sällskap
KRÄVER sällskap
Spinner
Biter hål i ens läpp
Hugger sig fast i ens näsa
Morrar åt de andra katterna
Tar alla leksaker
Välter mina blomkrukor
Kräver ögonkontakt
Kliver -NONSTOP-på tangentbordet när jag vill skriva
Äter tills han spyr.
Spyr.
Och äter lite till

Leker med hundarna
Leker med sin syrra
Leker med nakenkatterna
Leker med mina glasögon som han snott
Leker med husses saker som han också snott (inte bra, husse vet inget, vi ljuger varje dag.... "Nä, inte sett? Näe, måste vara Tania -husses älskling- ? Va, är den borta/trasig/halv/ligger i kattkorgen? Så märkligt, näe, vi vet inkentinken"
Leker med kristallglasen i diskmaskinen
Leker med mina hårsnoddar som han v.ä.g.r.a.r lämna tillbaka
Krafsar på vår sovrumsdörr när vi vill sova - han vill INTE sova, han vill in!!

Kastar sig skrikande på dobermannens mat. När dobermannen äter....
Sover i vår famn när han är trött
Kramas mjukt
Håller fast mitt ansikte och pussas på munnen
Blinkar
Stångas
Jagar våra ben
Ramlar i toaletten
Springer hack i häl
Ropar när jag stänger dörren
Bränner sin lilla tass på spisen
Petar under dörrspringan när jag duschar
Hänger i gardinerna
Stjäl maten från våra tallrikar
Vi hatar honom några tusen miljoner gånger varje dag
Och vi dör när vi tänker på att vår lilla aphundkattunge ska flytta




Snart flyttar han
Imorgon.
Nya mamman varnad.
Hon är kattmänniska
Nu ska hon ha en hundkatt
En kattvalp
En brukskatt
Vi kommer få så lugnt!
Inga sår
Inga bett
Behålla vår mat
Tomt i famnen
Tyst i öronen
Ordning och reda
De andra djuren kommer våga äta och leka utan sin lilla tyrannkamrat
Så skönt
Så olidligt tomt utan denna lilla ENORMA själ

Imorgon ska jag hataälskanjuta allt jag kan denna sista dag och stoppa alla minnen in i mitt hjärta
💓






1 kommentar:

  1. Hej Janett, om saknaden blir för stor så kan du få låna vårat djur i några månader, hans uppförande stämmer nästan på pricken med din beskrivning ovan, OK han är svart och ca. 6 månader, spinner inte, men han skulle ju få umgås med MAMMA! Vad säger du, deal?

    SvaraRadera