onsdag 4 maj 2011

Resultat att vara stolta över

Häromdagen tävlade Tessan och Kinge, och duon fick ytterligare en titel att lägga till Kinges redan härliga meritlista. BSL II med finfina betyg är roligt att kunna rapportera om, och jag som bara går här hemma och får mig tillsänt alla resultat är urstolt:-)

Jean Dark Kingdom föddes i en kull där samtliga hundar visat framtassarna på ett föredömligt sätt.
De syns i flera olika tävlingssammanhang, och är också trevliga, ärliga och snälla hundar. För mig är det oerhört viktigt.
Dessutom är de utrustade med en stark vilja att arbeta, något som är mycket viktigt på vår ras.

Kinge såldes som liten till en aktiv barnfamilj, men av olika skäl kom vår prins tillbaka till oss, redan som ung, busig och glad valp.
Jag insåg att min tid aldrig skulle räcka till att träna, ta hand om och inte minst, meritera en sådan fin och underbar ung hund. Valet föll på Tessan, och som tur var tyckte hon att hon också ville välja - vår Kinge:-)

Hos Tessan fick Kingekung fortsätta vara glad, och varje gång jag träffar honom, visar han upp ett lyckligt, glatt leende, och ser sådär oförskämt trygg och välmående ut.
Trots att han verkligen är högt, högt älskad, sover i säng och soffa, äter det gottaste och får så många kramar och pussar varje dag att hans ”älskaförråd” nog är överfullt, presterar både han och Tessan fantastiska resultat.

Tessan - jag är så glad att just DU tog hand om vår fina, underbara kille. Och jag är gladare än gladast över att du jobbar och sliter och ser till att han får fina titlar.

Mest glad är jag dock att du alltid är snäll med dina hundar, tar så väl hand om dem, och verkligen älskar dem.
Det är nämligen alla vovvar värda, oavsett resultat på tävlingsbanorna! Hatten av för dig - du inspirerar många på ett positivt sätt.




9 kommentarer:

  1. Grattis Tessan! Det är alltid lika spännande att se vad du och dina hundar hittar på i tävlingssammanhang. Du bevisar verklingen att Dobermannen är en allround hund. Jeanett jag förstår att du är stolt över dem! Kram Anja

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa och mycket inspirerande! Grattis Tessan och Kinge för så fina resultat och Jeanett för din härliga kull (som gett mig det allra finaste ;-) )!

    Sabina o Olle

    SvaraRadera
  3. Grattis!!!
    Superkul att läsa om Tessan och Kinges framfart.
    Varma hälsningar från Systeryster Ella m familj

    SvaraRadera
  4. Ja, inspirerar gör hon verkligen !! :)

    SvaraRadera
  5. Tessan är verkligen ett föredöme som hundförare och som hundägare! Det är välförtjänta framgångar som nu skördas!

    SvaraRadera
  6. Grattis både Tessan och Jeanett!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Minns när jag såg Tessan på ett RM för några år sedan, jag slogs av hur roligt hennes hund hade på planen och ändå gick jättefint. Jag blev så avundsjuk.....
    Du är jätteduktig Tessan:-)

    SvaraRadera
  7. "Trots att han verkligen är högt, högt älskad, sover i säng och soffa, äter det gottaste och får så många kramar och pussar varje dag att hans ”älskaförråd” nog är överfullt, presterar både han och Tessan fantastiska resultat."

    Inte trots utan på grund av ;-)

    Grattis!

    SvaraRadera
  8. Grattis Kinge Kung och Tessan!

    Teres är verkligen ett föredöme vad gäller hundträning.

    :) Ammi

    SvaraRadera
  9. Han är så otroligt snygg! Ögonen smälter! Så roligt att det går så bra för dem!

    SvaraRadera