tisdag 3 maj 2011

Åh, vad trött jag blir...

WANTED!!


Ja, jag blir så trött så jag vet inte var jag skall ta vägen. Jag har surat, svurit och klättrat på väggarna. Det hjälper förstås inte. Nu vet jag inte vad jag skall göra. Kanske bara strunta i det hela, som jag blivit tillsagd av dem runt i kring mig.

Jag hade en gång en dobermann. En i naturlig storlek, fin, och riktigt rastypisk. Den var gjord i porslin, och vi hittade den i Norge i samband med en hundutställning. Efter att ha blivit hemsläpad till Vita Huset fick han fint pryda vår framsida tills han en dag var borta. Stulen! :-(
Tänk att någon kan tjuva vår fina prydnadshund!

Så gick det ett bra tag, jag glömde nästan min fina hund. Eller så förträngde jag den… ? Men en dag när jag skulle gå domarelev utomlands, lagom nervös och stressad, upptäckte jag tidigt på morgonen två stiliga porslinshundar. Av rasen dobermann!
De båda tvillingarna stod i en minihage, med den danska skylten Til Salg på. Jag nappade direkt, och slog till. Den förvånade försäljaren tog glatt emot mina pengar och lovade vakta mina nyinköpta dobermann tills jag kunde hämta dem, efter bedömningen.

De stod fint kvar när jag anlände på eftermiddagen, och då kom jag på att jag skulle få hem duon också. Två dobermann i naturlig storlek….! De gick förstås inte in i min bil.

För att göra en lång historia kort, så förbarmade sig våra goda vänner över mig, och mina nyinköpta Bill och Bullhundar, fick åka ståndsmässigt hem till Sverige med Lisa och Thord. Och de blev inte ens granskade i tullen! :-)

Snyggingarna hamnade utanför Vita Huset, husse satte på dem varsitt halsband, och kedjade fast dem båda två med en stålvajer.



Där stod de fint och vaktade till häromdagen. Då blev de stulna någonstans mellan kl 12 och 12:45.
Hur ledsamt som helst, och snopet inser jag varje gång jag tittar på vår tomma hörna vid påskliljorna, att mina dobermann faktiskt är borta. Någon har helt sonika stannat sin bil, klippt av stålvajrarna med tång, och lyft in MINA hundar och tagit dem med sig. Inte klokt.

Ensamma påskliljor bredvid de avklippta varjrarna:-( 

Så nu finns inga vaktande, granna, stora porslinsdobbisar utanför vårt hus längre. Det ser tomt och fult ut, och jag vill så gärna ha två nya. Men hur få fatt i det? Och måste man kanske cementera fast eventuella nya i backen, eller hur gör man?

Äh, jag får nog deppa vidare ett tag. Eller låta Juni och Jenna påbörja något slags vaktschema;.)

Här pryder Bill och Bull framsidan på Vita Huset 2010 


10 kommentarer:

  1. F*n, det är för j*vligt med folk som inte kan hålla sina klåfingrade fingrar i styr, jag blir så f*rbaskad över såna tilltag att jag får hjärtklappning ta mej sj*tton (ser du orden för all cencur hihi)

    Jag LOVAR, ser jag såna liknande så meddelar jag dej med omedelbar verkan ;.)

    SvaraRadera
  2. Näe! Fy fabian, vad är det för arsel som gör så?! Ska hålla utkik efter duon. Kan ju inte vara så många som har TVÅ... Du har all rätt att vara sur ledsen och förbannad- även om det inte hjälper...

    SvaraRadera
  3. Tyvärr så finns det gott om idioter som inte kan skilja på mitt och ditt. Fattar inte att det ska var så förbannat svårt! Hoppas att du hittar nya så ska vi klura ut hur ni ska få behålla dem. Kram Anja

    SvaraRadera
  4. usch hoppas att du har polisanmält så dom vet vart dom hör hemma om dom dyker upp, det verkar ju vara väldigt välplanerat tycker jag

    kram till dig

    SvaraRadera
  5. Förbaskade idioter till tjuvar!! De måste ju ha uppskattat hundarna och tänkt: Såna vill jag ha!! eller också: Såna går nog att tjäna en hacka på!!
    Synd att man inte kan sätta ström i eventuella nya. Kan du inte sätta dem innanför hundstängslet nästa gång för säkerhets skull, även om det inte blir lika kul och snyggt.
    Kram Kia, Jippie Enya, Hedda Hopper och lillpluttan samt alla andra

    SvaraRadera
  6. Kopiera lappar och sätt upp överallt, annonsera osv det finns ju faktiskt de som fått tillbaka trädgårdstomtar, stenkatter osv på detta sätt. Lycka Till !

    SvaraRadera
  7. Kolla på Blocket!!!!

    SvaraRadera
  8. Inte för att det hör hit!!!
    Men det är intressant att se att det aldrig kommer in ngt förslag på vad vi uppfödare ska avla på för hundar.....
    ELLER OM DET ÄR SORGLIGT!!!!!

    SvaraRadera
  9. TACK alla för peptalk och bra förslag på att hitta hundarna... Frågan är om det går, jag tänker att min resa till Danmark i helgen nog får bli en leta dobermannresa också. :-)

    SvaraRadera
  10. håll ett öga på blocket och tradera - var så jag hittade min stulna cykel ;)

    SvaraRadera