måndag 30 september 2013

Fattiglisa


Inte en krona kvar
Anmält för allt jag har
Tick tack, jag går back
Inte sparat ett enda smack





Det här med att mista någon man håller av, det är faktiskt lite utdraget, jobbigt tungt. För inte går det över på en gång. Det där molande, pockande, stressande ledsna inuti magen. Så idag har jag provat att dövat sorgen.
Det kan man göra på många sätt – för mig som tex inte dricker (jo, coca cola) blev det shopping för hela slanten.
Jag satsade en rejäl peng, och inte ett endaste gram har jag här i min hand. Men det kommer att bli kul!
Hoppas jag..?

Jag har;
* Anmält fem hundar till Dansk Vinnare, skall jag ta med nummer sex?
* Anmält fem hundar till utställningen dagen innan. Jag menar, när vi nu ändå skulle dit. Hm
* Skickat ägarbevis till USA på hästarna (jag vet, huuuuur sent som helst, typiskt mig) Läs mer om Föreningen AMHA HÄR
* Betalat registreringen på vårt föl
* Kommit på hur FULT det är med ett fölhästnamn utan prefix, så jag ansökte likasågott om ett när jag ändå höll på. Gissa vilket?
* Försökt få husse att fatta att vi skulle behöva köpa en mindre gård, med ett fint stall och så. Det går ju sådär. Not. 

Hursomhelst. Snart är det Dansk Vinnare! Kul :-)

Och snart har vår första egenuppfödda föl ett anständigt namn. Han kan ju inte bara springa runt här och kallas för Blixten. 



En Blixtenhäst.
Från bästa tidningen :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar