torsdag 19 september 2013

Blöta hundar luktar inte gott



Idag har det regnat hela dagen. Och gud vad jag HATAR regn. På riktigt.
Det blir smutsigt inne. Grisigt, lerigt, sandigt och fotspår.
Det blir JÄTTESMUTSIGT på pensionatet, och med alla de tassarna där som skall in och ut kan ni bara drömma om tyngden av SKIT på ren svenska.

Det värsta är ändå att blöt hund stinker.
Jag längtar verkligen efter solen.

Denna fantastiska hund är en komodor, den Ungerska Pustans stolthet

Den här bilden såg jag för ett tag sedan på nätet, och genast började jag fundera över hur det skulle se ut och lukta hemma om jag födde upp sådana här?
Livet kanske är ganska okey ändå?

:-)

1 kommentar:

  1. Haha en av de första gångerna jag var på en inoff utställning så böjde jag mig ner och skulle byta skor och kände hur någonting luktade. Tänkte först vem av mina kompisar är det som luktar så här illa och jag har inte märkt det.
    Började lite diskret lukta runt men sen märkte jag att det var ju hunden med dreads som stank, en komodor med andra ord. *urk*

    SvaraRadera