tisdag 5 augusti 2014

Tur att inte Husse läser bloggen


För då skulle han nog få spunk. Jag har nästan fått spunk själv idag.
Varför? Jo, för det är så in i bengen dyrt att ha hund. Dyrt att spendera pengar på en hobby som ibland känns som ett stort hål där man bara slänger ner stålarna. Ni vet, som en sån där maskin som står på motorvägarna, man kastar i sin peng för att åka vidare och burken liksom bara står där och slukar mynt hela dagarna. Så är det att vara aktiv hundägare ibland tycker jag.
Förutom det att det är så himla mycket roligare att ha hund och betala än att åka på en motorväg och betala.
Men ändå..

Hursomhelst är det tur att inte husse läser bloggen och ser eländet.
Han vet förstås att vi ska åka, men inte hålet som vi strör ner ekonomin i….

Vi åker till WDS. Alltså, för den som inte vet: W.O.R.L.D  D.O.G.S.H.O.W.
Den går av stapeln i Helsingfors och vi är förstås Over the moon av lycka att få åka. J Det är lite bök att lämna hus, hundar och husse, jobb, åtaganden och bara kontrollen hemma. Och det har varit mycket bök att spara pengar, få ledigt och hitta boenden, passande resor och inte minst lyckas anmäla de fyrbenta.
För även om de kanske inte kan bli regerande World Winners så är det spännande att delta i tävlingarna, och är man ändå på plats så…..

Nåväl, hittills har vi spenderat om jag minns rätt ca 450 kr per hund i anmälningsavgift, 200 kr per hund och dag för att komma in på utställningsplatsen (Tävlingarna pågår i dagarna tre för oss, fre-sön, och vi vill inte lämna våra vovvar i det hyrda huset hela dagen vi tävlar med de andra) Vi har betalat avmaskning ca 100 per hund och förstås veterinärens stämpel i passet idag vilket blev den nätta summan av 190 kr per hund. PER HUND! Hallå, varför är inte en veterinär min bästa kompis?! Nån som känner sig sugen, så har jag en plats ledig. Jag är ganska trevlig, rolig och umgås gärna… Hehe!

Nå, mer då.
Jo, vi har bokat biljetter med båten… 3000 kr. Boende, vågar inte ens tänka på det – tors-sön och så ska vi såklart shoppa lite. Inte så mycket, men liiite i alla fall.

Ja, jösses. Det är säkert en hel del mer, men det vägrar jag helt enkelt tänka på nu. Vägrar.

Packar istället, känner mig glad att vi kommer iväg. Jag gillar inte, inte att åka båt, men det går fort… En natt bara, 12 timmar, 720 minuter, det går.
Så, om vi inte druknar, ramlar av med bilen i havet eller svimmar av syrebrist i hytten under natten är vi framme torsdag morgon och förhoppningsvis står vi i ringen på fredag och insuper de lite drygt 200 dobbisarna som är på plats.
På lördagen är det en nätt summa greyhound som tävlar och på söndagen ska vi bänka oss och titta på exakt 200 chinese crested dogs!!

Håll tummarna för oss, och hör ni glada fniss så är det bara vi J




                                                          WORLD DOG SHOW 2014

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Underbart att läsa :-) Ni ska åtminstone dit och ställa vovvar... Jag och en kompis flyger dit bara för att titta, njuta och shoppa!! Ska framförallt spana in världens finaste ras; dobbisarna och sen lite annat såklart.
    Ha en trevlig tur och ett stort Lycka till!
    Med vänlig hälsning, Johanna

    SvaraRadera