söndag 17 augusti 2014

Feber och tävlingar

Jag är hemma och sköter min feber. Den klarar sig tyvärr utan min hjälp, härjar runt och svettas och tar ork. Knappt jag har lust att trycka på tangentbordet, men värmer (är redan kokhet) upp inför promenaden.

Och JA, jag VET att man bör stanna inne. Men i vårt lilla Vita Huset bor förutom ett gäng katter, ett gäng hundar en snart vuxen (för det får man väl säga att hon är, med 18 månader på nacken?) greyhoundtik.
Några är hemma och några är på utställning med ena dottern idag.
Nåväl. För ett drygt år sedan insåg jag att jag börjar bli gammal och behöver lugn och ro. Sådär som dobermann inte kan ge en liksom.
Så jag köpte en greyhound. En speciellt nobel en hittade jag på en Sober kennel i Italien.

Nu är hon här, högt älskad, vacker, söt och snygg. Och jefligt ickelugn och ickenobel om man kan säga så. Hon ligger just nu på mattan med hornen utväxta, stirrar uppfodrande på mig och säger att Hon.Vill.Gå.Ut.Typ.Nu.Annars.Blir.Det.Värre.Bara.För.Mig.

Så jag fattar ju att vi måste gå ut. Annars kommer jag få se på svettas.

"Nåååååååå??
Ska vi ut, eller är det fri lek som gäller en stund till??" 


SJÄTTE GÅNGEN GILLT! 
Lilla BISS-Vinnaren Annie är med dottern på utställning i Norrköping. Sms:et med resultatet kom för några timmar sen - Annie BIR igen!!
Nu är vår lilla ögonsten visad sex gånger i valpklass och hon har blivit Bästa Kinesvalp varenda gång. Vi är såklart hur stolta som helst :-)

Jean Dark Annies Song
e KLBTW-13 Jean Dark Lemon Tree
u SEUCH DKUCH VDHCH NORDJUNW-10 Sun-Hee´s I´m A Marionette


Skandinaviska Mästerskapen Häst pågår. Jag återkommer om resultaten senare idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar