söndag 3 augusti 2014

Hemma, trött och resultat

Hemma, finally och äntligen.
Det är ju inte såååå långt från Jönköping och hem, det tycker jag faktiskt inte. Men efter en hel lördag och en hel söndag i stekande sol, dryga 30 grader och bäraburar-rastahundar-badahundar-kammahundar-bäratält-sätta upp tält-dricka trehundratusenliter för det är så jefla varmt- och sen måste springa trehundratusen och en gång på toa-hämta saker man glömt i bilen-vandra iväg och äta lunch-shoppa-packa ihop allt-åka till hotellet-bära upp alla saker-rasta hundar igen (jag VILL HA kissfria hundar!) Mata hundar-vila och sen ut på middag-komma hem-sova och sen göra om hela proceduren dagen efter. Ja, då är det helt enkelt skitlångt hela vägen till Stockholm. =Jag är slut som artist.

Sensmoral:
Hundfolk kan inte vara riktigt kloka. På riktigt.

Iallafall.
Helgen var fantastisk!
Luna fick sitt sista cert och blev Dansk och Svensk Champion!! (Jag vet, jag har skrivit det förut, men det är så himla KUL, så jag skriver det en gång till)
Söndag 4 i championklass.

Saga blev tvåa bästa tik på lördagen med ännu ett reservcacib. Hon är helt fantastisk - nu har hon MASSOR av reservcacib i Sverige/Danmark/Norge/Tyskland/Österrike och Kroatien. Vad kul! =NOT.
Söndag 4:a bästa tik.

Annie blev BIR-Valp båda dagarna, skötte sig fantastiskt fint och även om hon inte blev utplockad på lördagen är vi omåttligt stolta över vår fina lilla valp - Tusen tack alla Ni som uppmärksammat henne, vi är så glada över alla era fina ord!!
På söndagen blev hon också BIR och utplockad i finalen, men tyvärr inte placerad.

När hela balunsen var slut shoppade vi lite, släpade oss fram i den 34 gradiga (!!! Du läser rätt) värmen och packade sen bilen och styrde kosan hemåt.
Ja, vi kom inte längre än till Statoil - Dricka och kissa - check.
Nästa stopp - Ruinen i Braehus. Vi blev nästan stekta, men vi var ju tvungna att ha några minnesbilder.
Stopp igen i Norrköping - Middag och rasta hundar.
Och ett sista stopp för att tanka och bara sträcka på benen. För gud vad trött jag plötsligt blev.

Efter usch och fy vad tråkigt, babbla skit och äta godis landade vi hemma, äntligen! Nu sitter jag här med sovande familj och glada katter och funderar på att bege mig till sängen.

Ska bara kasta ett öga på den sovande nyblivna kantarellen först :-)

Felicia och hennes gullisar:
BISS Vinnare Jean Dark Annies Song, DKUCH SEUCH Jean Dark Lady In Red och
Nordjun V-10 SEUCH DKUCH VDH CH Sun Hee´s I´m A Marionette

Annie blev just BIR!
Domare L. Lehman Jörgensen, Danmark 

Braehus

När man äter lunch är det bra att ha en hage till hundarna.
Iallafall om de är stora och inte vet hyfs. 

Våra vet tydligen inte hyfs. Tre sekunder senare leker de Gladiatorerna och satte hagen i rullning.
Bildbevis finns inte, för jag fick jaga dem.
Den som har livlig fantasi kan säkert klura ut själv hur skoj det var på en skala.... 

:-) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar