tisdag 25 oktober 2011

(Skit) Grisen

Ja, för den som följer mitt bloggande är katten Grisen ingen nyhet.

Grisen, eller Jean Dark Grace Kelly som hon heter officiellt, är en kritvit sphynx med olikfärgade ögon. Hon är underbart fin. När hon är nybadad! :-) Hon är min mesta kelgris, och sover varje natt på min arm, under täcket.
Min nakenfis är också en soffaGris, och finns alltid i min famn när det är myskväll framför TV:n. Helst vill hon ha en filt över sig, eller ligga innanför min tröja.

För övrigt drar hon runt här i Vita Huset och hittar mest på hyss hela tiden. (Se de äldre inläggen)

Grisen har hittat min tvätthög.
Medan jag viker tar hon en powernap i sängkläderna.....
  Grisen är en livsnjutare, och hon älskar att "umgås" med sina kompisar. Dvs, hon retar dem. Biter dem i svans och ben, tar deras grejer, stjäl deras mat/leksaker/sovplatser eller bara väcker dem om de sover.

Här fotar vi kinesvalpar, och Grisen rusar in mitt i bilden för att se vad vi gör.
Hej, säger valpen, till sin skalliga kompis:-)
 Grisen är alltid glad, hon gillar hundar, katter, mat, aktivitet och oss människor. Allt går i flygande fläng, och alltsomoftast hittar man henne upptagen med något projekt.
För en tid sedan var hennes hobby att knuffa ned alla mina böcker från bokyllan på golvet. Jag plockade upp dem, och vips! - De ramlade ned igen.
Detta pågick ett par veckor, tills vår vita buse tröttnade, och hittade på nya hyss. Det senaste är att lura sig ned i pannrummet, och B.A.D.A i sotet hon hittar i hinkarna nedanför pannan. Hon gnider, gnuggar och myser i hinken, och sedan - VOILA! Är det klart. Hon skakar lätt på sig, och spatserar stolt runt uppe i huset efter utfört uppdrag.

För oss tvåbenta är detta förstås lagom kul, och förste man som upptäcker vår påhittiga nakenkatt brukar ge henne ett bad. Nu senast var det dotter Felicia som gjorde smutupptäckten, och hon passade på att föreviga eländet först:-)

Tvätt och bad är det enda Grisen inte gillar, så det är ju otroligt att hon fortsätter envisas med att smutsa ned sig. Suck.

Nåväl, vår lilleGris är en härlig, levnadsglad och tokig sphynx, en underbar personlighet jag absolut inte kan tänka mig att vara utan:-)

Egenhändigt nyfärgfixad gris

Fläckar lite överallt...

Småkall efter badet är det skönt att sova intill elementet
 med varmt och hårigt täcke...

2 kommentarer:

  1. Hon vill inte vara vit.... hon vill vara en spot. En blogspot... :-)

    SvaraRadera
  2. Søt hun er, Gracen... (Jeg nekter å kalle henne grisen,, usj hahaha) fra grace til gris... naaaee.

    :o)

    Kaja

    SvaraRadera