måndag 24 oktober 2011

Jag gillar inte hösten


Nej, jag gillar verkligen inte hösten. Den kommer smygande, lindar in oss i sin dimma, väcker oss tidigt i småmörker med kyla och regn. Den grå färgen klibbar sig fast på näthinna och i själ, och de allt kortare dagarna är fulla av lera, smuts och duggregn.
Dessutom bara fryser jag.

Årets höst har också smugit sig på. Jag upptäckte just att dagarna även nu blivit kortare, kroppen fryser och enligt almanackan kommer vi att öppna julklappar och fira, om exakt två månader.
För då är det julafton!

Snart är sommartiden slut, och vintern på plats. Men fram till dess tänker jag glädjas över den underbara hösten 2011.
Jag som inte gillar höst, njuter i full drag av de klara, vackra färgerna, ljuset, den kalla, rena luften och solen som faktiskt fortfarande lyser på oss varje dag. Det förhatliga regnet är långt bort. Leran och det så vanliga höstblasket har ännu inte dykt upp, och de dagliga hundpromenaderna och ridturerna är bara vackra och fulla av glada hundar och häst.

Hoppas det håller i sig länge, och att Ni alla också njuter, och har underbara dagar i stall, på träningsgrupperna, på brukshundsklubben och inte minst i skogen! Vilken fantastisk natur vi har - och vilket härligt land, som tillåter oss alla att ta del av det vackra som finns, bara rätt utanför dörren:-)
(Alla bilder är helt oproffsigt tagna med mobilen, bildkvalitén kunde vara bättre....)


Juni och Jenna på "Arlandaberget"

Morgonsoldimma utanför Vita Huset

Vita Huset

Vita Huset

Juni och Jenna på höstskogsmys

Juni i full fart:-)

Var tog kompisarna vägen...




Flugan gillar också höst, ljus, klar himmel och klar naturdoft:-)

3 kommentarer:

  1. jag tänkte just i början på inlägget när du beskrev hur ruggig hösten är...eftersom denna höst verkligen är härlig..jag läste ju sen att du tycker likdant ;-) För vädret är ju fantastiskt...och jag gillar ju alla årstider, som alla är härliga när Solen skiner...Vi hoppas att solen fortsätter skina hela vintern igenom så blir julen skön med:-) Det enda jobbiga är väl mörka morgnar,liiite segt att gå upp är det allt...tycker även mina hundar :-) Bilderna är jättefina, tror hundarna uppskattar hösten i skogen, jag gör det mera än sommaren, nu slipper man orm och fästingar! :-)

    SvaraRadera
  2. Jeg elsker denne årstiden, fargene, luktene, den skarpe luften... og dette til tross for at jeg synes det er mørk, kald og våt til tider og eg er mer glad i sol :)
    Flotte bilder av en vakker årstid :o))

    /kaja

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina bilder. Och snart åker du iväg till värmen. Because you are worth it! Kram

    SvaraRadera