onsdag 13 april 2011

Valpar!

Idag har Minnie träffat sin utvalde. han är pappa till några av -i mina ögon- landets finaste och mest korrekta kineser, och jag är otroligt glad att vi fått förmånen att använda Frankie i avel.

Frankie heter han förstås inte på riktigt, det officiella namnet är CH Moonswift The Sundance Kid, och han kommer från England.
Här hemma har vi en dotterdotter, lilla, pigga och söta Saga som är fallen efter min absoluta favorit Sun-Hee´s Temptation, alias Baby, och Champion snart sagt överallt:-) Baby har en fantastisk halvsyster, Sun-Hee´s Queen of the Dark, också en sådan där eyecatcher, och just dessa båda tikar har imponerat stort på mig. Jag hoppas förstås att någon eller några små släktingar till dessa fantastiska tikar kommer att finnas i vår valplåda i sommar:-)  Och jag hoppas också att de blir lika trevliga och förhoppningsvis lika snygga som sina föräldrar.
Fortsättning följer.

Jean Darks E-kull
född 2010 

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å følge et nytt kineser kull hos deg!!
    Jeg er fortsatt utrolig fasinert over rasen, og har veldig lyst på en engang :)
    Måtte google hannen og han så smasching ut - akkurat de fargene jeg ønsker meg også!

    Lykke til med drektigheten!

    Klem, Marte

    SvaraRadera
  2. åh vad spännande det ska bli!!!

    SvaraRadera