tisdag 12 april 2011

IPO I !!!!!

Häromdagen fick vi härliga nyheter. Bästaste Kinge med bästaste matte Tessan har varit i farten igen! Ytterligare en titel kan vår fantastiska prins lägga till sin redan fina samling, och känner jag Tessan rätt, lär det inte bli den sista:-) 


Korad BH ZTP V I B IPO I Vice World Winner 2011 VDH (Tysk) CH Neumünstersieger -09 SDV ungh -09 Jean Dark Kingdom har altså deltagit i sin livs första IPO tävling, och det gjorde han med bravur! 

Duon startade i Skåne, och arrangörer var SBK Malmö, Janne Ahlqvist domare & Roland Björkqvist figurant.

Poängen blev följande; A: 97 B: 85 C:85

Tessan - jag är omåttligt stolt över KingeKung och dig. Ni är så fina representanter för rasen, men inte minst fina frontfigurer för oss på Jean Dark. :-) 


4 kommentarer:

  1. Grattis Kinge och Tessan! Jag ser framemot era vidare äventyr :-) Ammi

    SvaraRadera
  2. Grattis från oss också. Tessan har så fin hand med sina hundar. En fröjd att se dem träna och tävla, aldrig med ett hårt ord utan bara glädje! Det är sånt man vill se hela tiden.
    Lisa & Thord

    SvaraRadera
  3. GRATTIS från mig också

    SvaraRadera
  4. Woohooo Stort Grattis till Tessan, KingeKung och Jeanett!
    Mycket bra jobbat och jag håller med om att det garanterat inte är det sista vi ser av den fantastiska duon :D

    SvaraRadera