måndag 11 april 2011

Carpe Diem

Carpe Diem - Fånga dagen.
Ett slitet, men ack så sant uttryck. Just nu har vi svår sjukdom i familjen, och det är tungt att leva.
Tungt att andas, tungt att skratta, tyngre än tyngst med alla göromål. Plötsligt är det som var så självklart inte alls självklart, utan ett sårbart och kanske bräckligt minne.

Jag tänker att just hundarna och katterna - min mest älskade hobby, och nästan faktiskt halva jag, är viktig, men bara när den gör gott. Jag hoppas vår fina hobby gör alla gott, det som är tråkigt, ledsamt och energistjälande skall man låta bli. Fånga dagen - och var rädda om er. Och framför allt dem ni håller kära.

8 kommentarer:

  1. Kloka ord Jeanett, sänder en tanke och en kram och hoppas att allt ordnar sig för er

    SvaraRadera
  2. KRAMIS Kompis...tänker så himla mycket på dig /er och hoppas allt blir till det bättre....

    SvaraRadera
  3. Så sant som det är sagt. De senaste veckorna har verkligen väckt många tankar. Att bara göra saker som man mår bra är nog så viktigt. Ta hand om dig/er, jag tänker på dig och din familj mest hela tiden. KRAM

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt blir bättre och om det inte gör det så blir allt lättare med tiden. Även om man aldrig blir samma människa igen.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Livet har sin gång, en dag stannar det upp och blir inte detsamma igen, även det hör till livets gång, det är tungt, ledsamt o alldeles overkligt.
    Många varma tankar till dig/er och en innerlig önskan om att allt ska bli till det bästa.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Måste säga en sak till. Jag tycker hundarna är det bästa som finns att gråta ut hos,det är egentligen de enda som jag kan visa mina innersta känslor för.
    KRAM igen

    SvaraRadera
  7. Så sant, man ska verkligen försöka leva i nuet. Det är bara så synd att det ska vara så smärtsamt att bli påmind om det... Hoppas verkligen att allt ordnar sig på bästa sätt för er. Kram, Katja

    SvaraRadera
  8. Mycket klokt skrivet. Man tar så mycket förgivet, tänker sällan ett steg längre med vardagliga saker. Tänker mycket på er/dig. Förstår att ni har det svårt och jobbigt. Jag hoppas och önskar att det bästa ska hända. Varma kramar Anja

    SvaraRadera