fredag 17 januari 2014

Städa

Ja, det här är ju något jag ägnar mig en hel del åt. Hur tråkigt som helst, faktiskt jättevärdelöst är det, men ett återkommande och nödvändigt ont.
Varje dag gör det ont.
Undrar hur många timmar av mitt liv jag egentligen har städat? För det blir ju några timmar varje dag. Varje dag….. (Multiplicerat med x antal år?) Nä, jag slutar direkt, det är alldeles för deprimerande.

Jag vill ha det rent. Jag vill ha många djur. = StÄdA. MyCKeT.

Hos oss använder vi massor med städatiraljer. Jag är nästan som en expert på städ.  Fast ofrivillig som sådan, det kan jag lova. J
Hursomhelst, idag skall jag ge dagens tips, tvättstädluktagotttips, och efter det tänker jag inte prata så mycket mer om städning. För det finns ju roligare att prata om.

Okey, här kommer det.
* Städa ofta, låt det inte gro igen
* Försök helst få någon annan att städa (funkar dåligt, i alla fall hemma hos mig)
* Använd BARA bra saker, annars blir det ÄNNU värre
* Byt lukter på preparaten ofta, det hjälper tro mig, bäst tycker jag om Ajax

Använd dessa moppar – finns INTE bättre 



Perfekt luktförbättrare är Saner. Man blir nästan religiös…  (Haha, jag kände igen doften på My Dog i januari när jag var där, perfekt funkar detta medel där det är många hundar/katter etc)




Och förstås vanlig hederlig Grumme citronsåpa. Hur bra som helst, förutom Ajax. Men glöm inte att testa Saner!

Nu går jag ut med hundarna i snön – have a nice städning J

2 kommentarer:

  1. Grumme e bra. Det känner jag till. Resten ska jag be sambon/matte läsa. Hon gillar sånt! :-)

    SvaraRadera
  2. Sanér är ett intressant tips! Det ska jag verkligen prova!

    SvaraRadera