lördag 18 januari 2014

Min dag


05:30 Upp med tuppen.
(Ljug. Han sover fortfarande, med alla sina trötta fruar. Bara jag och några till knasbollar som går upp frivilligt)
05:40 Städar kattlådorna
(Vi har ganska många)

05:50 matar husets katter
(De är lyckliga som barn på julafton. Alla sover, de kastar sig över mjukmaten och tycks inte reflektera över den okristliga tiden.
De kanske är hinduer..?)

05:55 rastar yrvakna hundar och matar hästarna.
(Blixten zzzzover. Gäspar, sträcker på sig och pipgnäggar. Han är så gulliiiig)
06:05 In med hundarna. De fryser.
(Jagar Twiggy över fältet – jefla hund. Aldrig trött, smiter och hittar på bus. Vintern biter i kinderna)
06:15 Smyger in hundarna till ena dottern och resten till husse.
(Snälla rara Gud och alla som bestämmer, låt nu hundarna sova så jag kan sköta mitt. Lyfter på täcket – här, kryp ned till husse, han märker inget, tror nog bara att frun blivit vääääldigt hårig under natten)
06:25 Gör rent kattlådorna. IGEN.
(Sensmoral; Gör inga kattlådor om du skall mata katterna efteråt. Gör om gör rätt)
06:35 Badar nakenkatt
(Han är helt still, snäll och i chock? B.A.D.A i ottan?! )
06:45 Städar nakenkattsöron
(Tops i munnen, klipper klor, tången i fickan, handduk över axeln. Vi gäspar båda…)
06:55 Packar fram grejerna som skall in i bilen
(Jag veeeet. Ostrukturerat. Bör göras dagen innan. Den som inte har dålig karaktär grejar det. Jag kollade film med familjen istället.... Streeeeeesssss)
07:10 Dusch
(Phu)

07:20 Frukost
(Latte med socker, mackan snodde hunden. Fan)
07:30 Hejdå hem
(Kompisen kommer, in med pryttlarna, katten skriiiker. Herregud! Det är -8 grader. Usch.)
07:45 Sminkar mig på E4:an
(Ber till han där uppe igen att utelämna gropiga vägar och gupp, tungan mitt i mun för att inte köra in mascaraborsten i ögat. Fast ok, jag har två ögon…)
08:15 Sladdar in på parkeringen.
(Framme!)
08:25 Veterinärbesikting
(Alla ok)
08:30
INNE!!
Packar-upp-sägerhej-hälsarhär-hälsardär-tittarpåfinadjur-funderar över hur det skall gå.
Och det går!!
Katt nummer ett får EX och CERT och blir Champion! Matte överlycklig.
Katt nummer två får också EX, CERT och Championat. Uppfödaren (Jag) överlycklig J
Katt nummer tre får även han EX ett Cacib och blir nominerad. Där möter han fem andra hanar, bla katt nummer ett som också blivit nominerad.
Värsta bästa konkurrensen – våra killar står sig mot vinstrika och tunga namn, och katt nummer tre vinner hela molevitten och blir BIS!

En helt galen dag. En helt lycklig dag.
Hem från utställningen. Hämta dottern hos bästa kompisen. Hemma, städa snabbt, duscha, packa upp (nej, det struntar vi i, skjuter upp) rensa kattlådor (gjorde inte jag det alldeles nyss??) mata kattungar, rasta hundar och duscha.
Duka, kompisarna kommer.
Äta vällagad mat (TACK Anders!) Ånej – skumpa. (Jag tycker det är äckligt) Alla andra nickar lyckligt, mmmmmm GOTT! Skål för katterna!!
23:00 Rastar hundarna. Plockar det sista.
23:30 God natt-katt
(Jag fuskar och surfar tills ögonen vägrar mer. Hela Vita Huset sover)



CH Jean Dark Obelix
e. Jean Dark Ior
u. Jean Dark Esmeralda
"Zixten" tog sitt championat i rask takt,
och nu är han på väg mot det internationella.
Förutom certen har han bla passat på att vinna BIS 4 gånger på raken! 

CH Jean Dark Prins John
e. Jean Dark Ior
u. Marilljo´s Lady
Prinsen har tagit tre cert i rask takt, och varit med i nomineringen alla gånger också :-) 

CH Jean Dark Xavier Dolan
e. CH Voila Robert de Niro V Anubis
u. Apriorinaked Milana

Xavier har fått tre cert på tre utställningar och blivit uttagen till nomineringen två av gångerna :-) 

1 kommentar:

  1. Grattis! Underbara katter och goare näsa än Zixtens har väl sällan skådats <3

    SvaraRadera