lördag 2 mars 2013

Årets första ...

Ja, så har vår första, för i år, utländska krabat utsetts.
Himmeltinden's Chablis är en ung herre, eller rättare sagt baby i skrivandes stund, som har framtiden för sig.

Första gången jag såg honom blev jag förjust, och ett par veckor senare hoppade hjärtat till. Ett sådant där skUUUtt, som jag vet innebär att jag måste ta på allvar :-)

Chablis var plötsligt och oväntat till salu, och jag som aldrig, aldrig skulle ha en vitfläckskatt (läs siames) och ingen ny avelshane just nu, och dessutom inte en PRA bärare fann mig själv i snabb kontakt med den norske uppfödaren för att boka just detta ovanstående.
Ja, den unge herrn har ju fler egenskaper; han är fantastiskt flott, med ett mycket lovande huvud (som är jätteviktigt på vår ras) stark och lång underkäke, fantastiska blåblå ögon, härlig top och väl placerade öron. Dessutom en stamtavla som inte är vanlig här i landet, och dundersnygga släktingar. Kan det bli bättre? Näe - just så resonerade jag också, och med turen på min sida blev det ju så att den norska prinsen blev min!!

Tusen tack till Aino på Himmeltinden - vi är sååååå glada över vår blivande avelshane, han är så fin!!


Himmeltinden's Chablis
e CH Sultsinan Simply The Best SYS b 03
u Vinaya destiny Rose SIA n 


2 kommentarer:

  1. Men... han ser ju ut som ett litet lejon i profil...
    :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske det.... Det har jag inte tänkt på.... :-) Är mest exalterad över att en sån snygging kommer till oss! :-)

    SvaraRadera