torsdag 10 februari 2022

Hej Världen!

 


Jag kallas för Lillan här hemma, fast jag själv tycker jag är jättestor! 
Min kropp är helt perfekt, den är stark och snabb (för jag springer lätt ifrån mina syskon som är ganska långsamma tycker jag) och jag kommer lätt emellan spjälorna till valphagen vi måste vara i ibland säger matte. 

Nåja, de andra kan vara där, jag smiter hellre ut och hälsar på de andra hundarna. Vi har alla möjliga på vårt pensionat, bäst tycker jag polishundarna är, så stor tänker jag med bli! Och så är Celia fin, hon ser nästan ut som jag, fast utan cresten på huvudet som i alla fall håller mig varm. Stackars Cillan som knappt har nåt hår 😁

Matte säger att så många är oroliga för att jag hade tufft att komma igång och leva när jag föddes, och jag gillar tanken att så många tänker på mig - TACK! Det känns bra i känslomagen att ni är med mig så mycket! 💓

Fast härhemma hos oss finns det fler som haft tufft att komma igång att leva, till exempel mattes äldsta unge som tydligen var ett litet ynk och fick ligga på sjukhus läääänge. Hon är galet stor nu och kan nog själv bli mamma snart om hon vill.... Matte själv blev igångsatt och fick andningshjälp och sån där apgar poäng som var superdålig. Om ni inte vet vad apgar är så kan ni ju googla, jag tycker det är lustigt att man sätter siffror på folk när de knappt kommit till världen? 
Min siffra var nog ganska dålig fast om jag skulle få nån nu skulle den vara DUBBELT mot alla andra för jag lever som bara den! 

Min moster Barbie var förresten också en sån där mirakelvalp och ynklig och allt och sen blev hon världens snygging som nästan är som en kändis! Tänk ändå att bli tvåa på Crufts! Jag funderar på om jag också ska testa det? 
Eller så blir jag bara en vanlig hund som en del redan säger att jag är, fast jag egentligen är himla snygg som lillmatte säger? 
Jag får se vad jag bestämmer mig för.... 




Idag ska vi testa att gå ut i snön, mina syskon är nervösa och säger de kommer behöva ha varmt på sig, och fast människorna har fixat extra små kläder till mig tänker jag vägra. 
Jag gillar att vägra saker, bara för att. Jag vill bestämma själv!
Och jag springer dessutom bättre utan! 

Har jag tur är Greysie långasam och då springer jag om henne!! Har ni förresten sett Greysie? Hon är randig och ganska ful tycker jag, benig och värsta minsta huvudet till den där stora kroppen. 
Greysie är född hos veterinären och var bara en enda och hade också sån där apgar fast på minus! Hon kom ut ur magen och började kosta direkt när veterinärerna och alla sköterskorna fick hålla på i evigheter för att få henne att leva och det grejjade de efter ännu mer tid än med mig. Matte säger att hon ALDRIG i livet säljer Grejsan så nu är vi två Miraklar i huset. Eller fler om jag räknar med Mattarna och kanske nån mer vi inte tänker på. 




 Tänk på mig idag också, jag är ju nästan en kändis, och det gillar jag! Ska berätta det för mina syskon så blir det bergis avundsjuka! 

 Kram Världen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar