onsdag 3 december 2014

Vad har jag gjort idag?



Jo, idag har Ammi, Linn och jag hämtat Martha och kört henne HEM till oss. Det vill säga - vi har en frieser!!!!
(Tack tjejer för en kul resa!)


På väg in i transporten

Hemfärden gick bra, och trots stop på snabbmatskedja (vi var tvungna att äta lunch) och gymnasieskola för att hämta lillmatte (som förövrigt strålade mer än jag trott en unge kan) OCH visa upp underverket för halva skolan som vällde ut genom dörrarna och ville kolla in vår svarta prinsessa, behöll Martha lugnet, och verkade hur cool som helst.

Hon har fixat bilar, människor, hundar, nya hagar och förstås transporten alldeles utmärkt. Det enda hon verkligen ville titta på, studera och antagligen fundera lite över, var de nya små minikompisarna.
När lilla Blixten klev fram på kavata ben, pigga ögon och högt buren svans, såg hon ytterligt förvånad ut.

Sträckte fram nosen, böjde sig ner, och verkade fråga "Hej lilleman, vem är du? Är du en riktig häst, eller är du bara konstig??"

Eftermiddagen gick till skötsel, kramar och långpromenad.
Dottern tindrar och Martha mumsar hö....

Vi avslutade en lång hästig dag med Julbord tillsammans med SKK:s Domarförening. Gott, trevligt och väldigt Juligt :-)

Snart är det Juuuuuul :-)
Foto S. Frisk 

Så kom kvällen... Och jag är faktiskt ganska trött efter en händelserik dag... Ungefär som lilla Blixten känner jag mig.

Så här sluuuut blir man av att glo på sin nya
JÄTTESTORA svarta tjej i flera timmar....!!
Foto L. Lemmeke



1 kommentar:

  1. En vanlig dag på Vita Huset med andra ord :-) Vilken fantastisk Martha!

    SvaraRadera