onsdag 22 juni 2011

Jag förlorade kampen

I 19 år har jag ståndaktigt klargjort att i vår familj har vi inte smådjur. Vi har hund och katt, och det får räcka. För vi har ganska många…..

I vår familj har vi tre döttrar i varierad ålder, och alla har till och från ridits av hoppet och den stora önskan att mamma skall falla till föga och gå med på en liten,liten söt ullig, hamster/mus/råtta (BLÄÄÄÄÄ!!) marsvin/gerbil/kanin/dvärghamster/minigris (?Hallå?) eller vad de nu kunnat komma på.

Jag har ståndaktigt sagt nej. Nejnejnej. Vi har en massa hundar. Vi har en massa katter. De får ungar stup i kvarten, vi kan pussa på dem och vara nöjda med de fyrbenta vi har. Punkt.

Det har liksom fungerat, tills nu. Jag vet inte riktigt vad som hänt, men vår familj skall få ytterligare en medlem, och hon flyttar in nästa vecka.

Yngsta dottern är salig, snäll, hjälpsam, uppmärksam och alldeles änglalik. Kan kanske bero på hennes nya, lilla söta kap, eller så har hon genomgått någon form av reinkarnation…?

Vi har hittat en perfekt uppfödare, med perfekta små dvärvädurar och efter att ha blivit fullkomligt länsad på pengar kommer det snart att ståta ett praktfullt kaninhus utanför Vita Huset med världens gulligaste (jo, det får jag ju hålla med om) lilla fröken inneboende.
Nästa vecka flyttar Flåhackebacken´s Bella Min in hos oss, och jag undrar ju i mitt stilla sinne vad hundarna och katterna säger….

Den lilla prinsessan lär ju vaktas som en hök, tjejerna är enormt intresserade av hennes väl och ve, och trots min något oengagerade roll har jag råkat snappa upp att de redan planerar avel….!
Diskussionen gick i livliga vågor över det kommande ”kennel” (heter det så??) namnet på deras blivande uppfödning. !!!!! Jösses. Vi som bara skulle ha en liten, liten endaste sötaste kaninbaby.
Hur skall detta sluta. :-)



9 kommentarer:

  1. Jag skrev ju det på FB!!! Det kommer att sluta med en Jean Dark Hoppe!!! Förstår att Sofia är glad!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha jag döööör....i rest my case...Orkar inte ens kommentera-eller jo det orkar jag ;-)...shit va mesig du är -Du kunde stå emot i 19 år!!!
    WTF happened...OCH Anders.. Allvarligt...vad händer mannen...Eller är han inte underrättad än?? Avel...jag är Skeptisk!! :-)))

    SvaraRadera
  3. Det slutar som det brukar med en hel hög:-))) Och utställningsframgångar(???) i massor!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Anja - Tack:-)
    Pernilla - ja, dö på du bara. Kom igen när dina ungar blivit äldre, then we can talk.... Och du, vi undrar också vad som hände.... Hahaha!!
    Anette - jag hoppas du har fel! Hjälp, en hel hög?

    SvaraRadera
  5. Det går ju ypperligt att träna och tävla i hoppning med dom ;.p

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha Jag säger bara Jean Dark Hoppe :-)! Kära väninna, du som framgångsrikt fött upp dobbisar, pinnar, katter med och utan hår samt även nu hundar utan hår, borde kunna räkna ut (alldeles själv) att generna, UPPFÖDARGENERNA, är starka och går i rakt nedstigande led till dina blonda döttrar. Så jag behöver inte ens tänka i 1 minut på det utan konstaterar bara att det ska bli roligt o följa Stampelina och alla hennes kommande kompisar på VIta Huset. Ännu ett ny art har äntrat sig över staketet!
    :-D Kram

    SvaraRadera
  7. OJOJ:-0 hahaha . Ja dette har Stine drevet med og avl, utstilling og hoppe konk!!! Så belag deg på å være sjåfør!! Og de kan få maaange unger! De er billige å kjøpe, men vent når du må på vet. Da blir jammen kaninen dyr;) men dette skal bli intressant og følge;))
    Klem

    SvaraRadera
  8. Hahahaha! kan ikke anet enn å le...HØYT!!! Jeg ligger vel tynt an siden vi ikke har katt en gang ;)

    SvaraRadera
  9. hehehehe.. kanskje kul faktisk... Etter å ha mitt første marsvin som 10-11 åring og et marsvinoppdrett på hele 2 kull, ++ så har jeg hatt haugevis med burdyr, fugl, marsvin, hamster og rotte.. aldri kanin.. puh.. Det er kul når man er på Sofias alder med slike dyr, så jeg forstår henne godt :o))) (men jeg tenker som du, at jeg vil ikke ha noen burdyr igjen nå.. men det kommer vel en ny tid for det når barna blir store)... herlig med oppdrettertanker, og kul at kaniner reproduserer seg lett som en plett, de blir fort en stor fin familie, gir jo igjen nye avlsmuligheter ikke sant? og du, oppdrett ligger jo i blodet til denne frøkena, så jeg er ikke overrasket :o))) hihi, heia Sofia! :o))))

    Klem Kaja

    SvaraRadera