lördag 20 juni 2020

När man tycker synd om sig själv




Ja, när man gör det, och det ju faktiskt ÄR lite synd om en, då kan man alltid trösta sig med en present. Eller flera presenter.
För ni vet, shopping är ju aldrig fel. Aldrig kan man må så dåligt att lite shopping inte bättrar på må-bra-känslan lite i alla fall?

Som till exempel när alla ens hundar varit dödssjuka och man själv känner sig som en urvattnad trasa smockfull med Covid-19?
Ska man då ha en present måste det liksom vara en gåva av rang.
Och vem vet inte vad man behöver bättre än en själv? 😊

Initiativtagare blev äldsta dottern Linn, och med yngsta syrran Sofia och pappa Anders har de byggt om hönshuset hela dagen och flyttat in vår numera ganska stora flock där.

I gamla huset och hägnet bor nämligen vår nya familjemedlem…. IIIIIIIIIKKKKKKKKKKKKK!!!!!
Han är snäll, envis och betraktar man honom är han en färggrann klick i livet. Och det behöver man, iallafall jag, färgglada personer runt mig.
Jag valde att döpa honom till Pål, efter just en sådan person, och dessutom klär det honom, namnet alltså.

Varmt välkommen till oss – och grattis till mig, 
för ÄNTLIGEN HAR JAG EN EGEN PÅFÅGEL!!!

Pål 💗

Alldeles ny

I nya hägnet. Han passar perfekt hos oss! 😍😍😍


3 kommentarer:

  1. Så mysigt, det är du värd!
    Krya på dig :)
    /Helen

    SvaraRadera
  2. Man blir ju smått avis på din lilla farm av fina djur
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Oh, vad härligt!! Vill ha en själv. Har ett roligt minne när några kompisar köpte 4 ungar av påfågel, vi hade varit och ställt ut i Växjö och plockade upp kartongen med ungarna på vägen hem. Efter en liten stund började det lukta väldigt illa från kartongen, som stod i baksätet bredvid mig. Efter några timmars resa blev det dags att tanka och köpa ngt att äta. När jag går in på stationen och ställer mig i kön ser jag att folk tittar konstigt på mig och backar undan lite, tänker inte så mkt på det och handlar klart och går ut till bilen. Öppnar och en fruktansvärd stank väller ut!! Inser att vi i bilen långsamt vant oss, men att stanken såklart satt sig i de fina utställningskläderna!!
    Inger

    SvaraRadera