torsdag 1 september 2016

Vad gör vi?


1 september - och året är 2016.
Dagarna rusar, och snart är det höst på riktigt! Jag menar, om TRE månader och 12 dagar är det LUCIA. Fattar ni?
Inte jag.

Heeelt galet.

Husse, tjejerna och jag hade en alldeles egen minisemester med bästa kompisarna i sommar.
Västkusten var nääästan lika bra som Danmark. 



Iallafall, vad gör ni? Vi har återhämtat oss från sommaren, fattat att vattnet, solen och grillmaten är slut.
Semestern, lättjan och de enkla kläderna.

Vårt nya husdjur. Kostade gratis, bara en nästanstroke hos mig när jag fick syn på hen.
Jag överfölls av en ohanterlig LUST att döda...
Så husse fick köra den långe älsklingen två MIL bort från vårt hus,
och jag vågar fortfarande knappt gå ner i pannrummet där Ormen Långe hittades. 

Vi har pressat in oss i jeans, gympadojjor och vetskapen om att snön snart tar över. OCH vi har parat några av våra fyrbenta, så kanske, kanske blir hösten och vintern full av efterlängtade göromål.
Time will tell.

Hursomhaver,

DKCH SEUCH INTUCH BGCH BGGCH "vice WW'14"
Jean Dark Lady In Red "Luna" 

Kinesbarn kommer vi att få. Luna är SMÄLLfet. Sådär rund som ett klot. Ett klot som inte orkar gå, fiser, knappt får ner mat och alla bara önskar att de små ska komma så klotmamman ska slippa lida. Bara det att det är dryga två veckor kvar.
Hjälp!

Häromdagen packade mellandottern väskan för besök hos en kompis, och Luna ville så himla gärna följa med.
Det gick förstås inte, och hon deppsaknar sin bästa matte som snart kommer hem igen.

Vi har parat några till på hundsidan, men återkommer inom kort med mer info om dem, men som smakprov kan jag berätta att vi köpte en dos hundsperma (Ja, och husse vet INTE vad det kalaset kostade....!) och de dyra dropparna är placerade i rätt blivande mamma och nu går vi där och stirrar på magen och undrar om det hela kostade mer än det smakade. En ganska vanlig företeelse när man försöker göra sig till och inseminerar.

DYYYYYYR last på väg från Arlanda till fru veterinär,
 som ska hjälpa oss att bli med valpar.
Kanske.... 


På kattsidan hann Molly i somras med att få en livmoderinflammation, besök hos bästa veterinären Helene Alm för att bli frisk och en sväng till Linköping för att dejta en stoooooor och snygg sphynxhane.
Nu har hon hallonbåtsjuver och vi vågar fortfarande inte släppa våra hårt hållna tummar. Visst håller ni lite med oss? :)


Jean Dark Odd Molly 


Hmmmm. Vad gör vi mer?
Jo, vi saknar Blixten.
Han packade nämligen alla sina saker och flyttade med äldsta dottern i går, och iställer för att pussa hans finaste lilla mule godmorgon och godnatt får jag hålla tillgodo med de bilder hans duktiga matte skickar till den längtande mamman här hemma.


Jean Dark Silver Lining  
"Blixten"
Flerfaldig Grand Champion, Bästa unghingst i Sverige 2015, Reserve Supreme Champion Scandinavian Championships 2015



Såklart händer det mer saker i Vita Huset. Jag ska se om jag kan vässa pennan och hitta tid att skriva lite mer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar