onsdag 11 april 2012

Idag fyller jag år


Det gör jag alltid under påsken. Det är gult, påskigt, semestrigt och vårigt. Dessutom jobbar vi som mest under den här perioden. Påsklov betyder fullt ös på Vita Husets hundpensionat. 
Massor med hundar, massor med kunder och massor att göra. 

Idag har jag dock varit ledig, myst med nära och kära, gått en låååååååååååååångis med alla fyrbenta, faktiskt så lång att vi började fundera över om Chinas små valpar trodde deras mamma övergivit dem, och låg hungrande och kalla där hemma. Det gjorde de förstås inte:-) Trötta, yrvakna och härligt valpknubbiga, kastade de sig över sin mammas välfyllda mjölkbar när vi återvände, och medan vi själva fick en efterlängtad lunch, kunde vi höra trillingarnas nöjda smaskande från sovrummet lite längre bort. 

Utan att bli allt för privat vill jag berätta att jag fick en massa presenter, härliga, efterlängtade, fina, roliga, rosa, och inte minst personliga gåvor. 

Två av dem är speciella, och den ena fick jag av vår äldsta dotter, Linn. Hon har ritat, målat och gjort en liten film av två speciella hundar, Lara och Elton. Tillsammans strosade dessa underbara hundar en sommardag i vår trädgård, och blev förevigade av Linns kamera. Nu har hon fångat dem lite sådär, alldeles extra. Vackert, inspirerande, imponerande och med musik som jag tycker mycket om. 

Tusen TACK Linn! 
Jag blev så glad att inte ens jag, som oftast har mål i mun, vet vad jag skall säga<3 





11 kommentarer:

  1. Shit, vad duktig hon ar! Jattefint, verkligen!

    SvaraRadera
  2. Det finns inget battre an att fa en sadan personlig present
    Sa duktig Linn ar kram pa dej och Grattis Sussie

    SvaraRadera
  3. Mållös som vanligt över hennes teckningar.. NÄR skall hon ta sig an en afghan??????????? Eller en puff????

    SvaraRadera
  4. Linn skulle ju kunna leva på sina teckningar! Helt underbar teckning! JAg funderar på när hon ska utmana sig själv med en tibbe eller mops ;-) Hälsa henne från mig!

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker tavla! Linn, du har gjort det igen! Å vilken otroligt personlig present.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så himla fiiin!!! Linn är så duktig!

    /Linda

    SvaraRadera
  7. Grattis igen! Linn är sjukt duktigt, hon borde helt klart välja ett annat yrke :-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott! :)
    Och vilken underbar present du fått! Hon är Väldigt duktig!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  9. Stort Grattis i efterskott måste jag börja med.. men sen blir de dottern din som får allt...Wow säger jag bara!!!
    Så otroligt duktig, förstår att du är stolt mamma :) <3 Mvh. Veronica Harrysson

    SvaraRadera
  10. Herrejösses vad duktig dotter du har! Helt otroligt vad hon har ritat upp! Jättevackert!

    Grattis i efterskott!

    SvaraRadera