fredag 29 november 2013

Lilla Lovisa






Jag jobbar på hundpensionatet Vita Huset. Det gör jag när jag inte arbetar på AB Familjen Lemmeke.
Vårt hundhotell ligger i undervåningen av vårt hus, så jag har ganska nära till jobbet J
Det flesta dagar under året träffar vi på Vita Huset en massa härliga hundar, stora, små, vita, svarta, arga, glada (mest), tjocka och smala. Under de här sju åren har det nog kommit och gått så många att jag inte är helt säker på om jag minns alla. Klart är att de har gett mig en massamassa erfarenhet, goda minnen och kunskap om hundar, som jag ju tycker så mycket om.

En som etsat sig fast lite sådär alldeles extra är Lovisa.
Lovisa är min barndoms dröm (Jo, för det hade jag, förutom dobermann) Lagom stor, vackert röd, drömmande, vänlig blick i ett annars piggt och uttryckfullt litet ansikte. Tjejiga ögonfransar och ja, förstås, fransar också på de vackra långa öronen.
Perfekt storlek på den livliga lilla kroppen, mjuk och skön att ta i, och om hon själv vill – underbart kramgo och sällskaplig.
Klok och följsam, och snäll med alla här hos oss.

Lovisa är liksom en perfekt liten tjejhund, dessutom i sin bästa ålder. Nästa år fyller hon två och hon börjar så smått bli vuxen. Tänk så fort tiden går, hon var inte så gammal när vi lärde känna henne, och snabbt tog hon plats i mitt hjärta.

Lovisa är glad, tillitsfull, följsam, energisk och kan koppla av. Hon är framåt, orädd och positiv till livet. Hon är liksom ganska perfekt, förutom en sak – hon saknar sin alldeles egna familj. Av olika orsaker behöver Lovisa nu ett eget hem, och fast jag egentligen inte blandar in mitt jobb så mycket i privatlivet, går det inte när det gäller Lovisa J
Har Du tid och plats och lust till en fröken Lovisa med sammetsögon och massor av kärlek till en lämplig matte-husse?
Skicka ett mail till oss och berätta om dig själv - så slussar jag dig vidare till berörda parter
kennel@jeandark.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar