onsdag 27 november 2013

Idag har jag träffat Tore

Som egentligen heter Jean Dark Throfee, och är en dobermannvalp på dryga fem månader.

Tore kom hit med sina kompisar och matte Cia för en fotoseans. Det är ju inte helt lätt att fånga valpar på bild, men nu hade vi en bra handler, en bra fotograf, en bra matte och en bra hund - Tore :-)

Förutom allt det här braiga, så var Hundguden på bra humör - vi ställde upp vår glada babyvalp, knäppte korten medan matte spelade Allan i buskarna, och 34 sekunder senare - VOILA! Bilden var klar. Vi blev lite snopna, utrustade med TID, TÅLAMOD och GODIS som vi var,
men ibland skall det vara lätt också :-)

Och jag blir så glad och STOLT när jag får träffa sådana här underbara valpar. Glada, positiva och dessutom snygga!
Plötsligt blev den här leriga novemberonsdagen en bra dag.
Indeed.

Tack CIA för att du tar så fint hand om dina hundar, och Tack Ammi för dina fantastiska foton!

Jean Dark Throfee 5 månader
e. Lux Ch ZTP V1A Dark De La Vallée De La Seine
u. Korad Jean Dark Kia Ora

9 kommentarer:

  1. Han är så stilig. Kommer att bli en toppenhane!!!
    /Jenny J

    SvaraRadera
  2. Åh, Vilken fin hane! Men när jag ser stamtavlan är jag inte förvånad med en sån far. Jättesnygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hans pappa är underbar, och hans mamma fick fantastiska ungar redan i första kullen :-)

      Radera
    2. Jag är mållös! Så här ska en doberman se ut i min mening. Helt petfekt!

      Radera
  3. Jisses va snygg!!!

    SvaraRadera
  4. Kjempelekker, Ung og lovende. Grattis :D

    /Kaja

    SvaraRadera