torsdag 1 maj 2014

Full sprutt

På åsikterna och tankar från alla och envar när det gäller gårdagens inlägg. Det är bra.
Och vet ni - jag är ingen Bäst-i-Världen-på-Etologi-Varg-Hund-Flockbeteendet etc etc etc. Men jag är bra på dobermann, utbildad djurvårdare, har goda vänner som arbetar med varg och hunddjur. Till vardags jobbar jag heltid med hundar, och förstås har jag haft hund i flock sedan 30 år tillbaks.

På alla sätt är jag en vanlig människa. Jag är så vanlig så även jag går genom "mallen" för utveckling inom människa (inom hundvärlden).
Det betyder att när jag var ganska ny, så trodde jag också att jag kunde allt. Eller iallafall väldigt mycket. Med åren har jag lärt mig att det var fel.
Ju mer jag lär mig, desto lite inser jag nämligen att jag kan.

När jag får tid ska jag skriva lite mer om detta, och faktiskt också ge er några fall att fundera på. Men just nu ska jag jobba på vårt Hundpensionat och stjäla mig till lite mys med flocken framför spisen.

Här är gårdagens Valborgsflock.
Idag är vädret dock så himla dåligt, så jag tror vi fortsätter vårt firande/mysande :-) 


1 kommentar:

  1. Kajsa Andersson2 maj 2014 kl. 23:05

    Ja, det är intressant med folk som har haft hund genom sin familj eller egna hundar i något år, en-tre hundar där den äldsta är fem år eller har fött upp i något år utan att riktigt lära sig hund och anser sig fullärda. Oftast unga människor, som ibland engagerar sig stort i sin ras men har mycket att lära - fast det skulle inte falla dem in eftersom att dem är störst bäst och vackrast ;) Vem är du att komma och säga något, som bara verkar ha jobbat fulltid med hund i hela livet, är utbildad domare och har haft enorma framgångar inom dina raser (och inom andra arter! De flesta har ju bara en ras och en art!). Man får hoppas att dessa människor tar sig i kragen och kommer ned på jorden så småningom :)

    SvaraRadera