torsdag 8 maj 2014

"Det luktar lite funky"

"Det luktar lite funky om gardinerna" sade Husse när han hängde upp dem. Jag blev skitsur, alltid ska han gnälla på djuren!
Nu hade i och för sig katt (fan) kissat på dem, men det var ju bara för att hon löpte... Nåväl, jag HAR tvättat dem på för, efter under och en massa jefla tvätt, dränkt skiten i sköljmedel och strukit dem så min gamla Farmor hade varit stolt som en tupp om hon sett det!

Och ändå gnäller han liksom? Jag tror han har luktsinnet kvar i luktminnet.
De där gardinerna luktar GOTT lavendel. För de är fixade. Basta.

Han sade inget mer, utan hängde upp dem och drog vidare till viktigare saker. Till annat än gardiner som luktar funky.

Husse är egentligen bra. Han hänger tex upp saker när jag inte når upp. Jag vet, man kan stå på stolar och vingla men det är skönt när han gör det.
Sen får jag göra sista-fixet. Snygga till.
Det var då jag upptäckte det. Funkylukten.
Bakom soffan, bland alla fula sladdar har valpen hittat ett bra-bajsa-ställe-som-ingen-ser. Alla glada, mest jag som tänkt att den ovanligt begåvade lilla valpen redan blivit rumsren!
Eh, näe. Hon har gjort en valptoa inomhus. Och dör frodas funkydoften. Stanken.

Jag tänker iallafall INTE berätta för husse.




5 kommentarer:

  1. hahaha.. så roligt.. alltså du skriver roligt :-), är kanske inte lika roligt att hitta spår av den "rumsrena" valpen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt på pränt.
      Inte lika roligt bakom soffan...... Skitvalp.
      :-)

      Radera
    2. Jag förstår precis! Hemma hos oss luktar det någonting mitt emellan kiss och bajs, enligt JC. Ska ta en titt bakom soffan också nu. :-)

      Radera
    3. Have fun Lisa :-)
      Jag kan å andra sidan tänka mig att små valpar kan komma på andra ställen än bakom soffan med.. Nu har jag börjat kolla mer aktivt...

      Radera
  2. Här ägnar vi dagarna till att tvätta täcken,för här har hon utsett sängen som en underbar toa =( Snabb som en vessla är hon, i idiotfart,kines fart kommer hon i fullt race,alla skrattar utom vi som vet vart hon har målet inställt...slår aldrig fel. Hon seglar som bara en Kines kan stiligt upp i sängen och snabbare än ögat hinner blinka lämnar hon en liiiiten pöl efter sig *Gahaaaaaa* !!!!!!! Det är våran lill Pinké link det <3

    SvaraRadera