lördag 3 maj 2014

Äckligt. Faktiskt

Mysigt med hundpromenad i solen. Ledig dag, slappar och njuter. Dottern och hundarna släntrar med över stock och sten.
Tania dobermann syns inte. Far som ett jehu genom skogen. Hon ser underbart lycklig ut! Släpar på en stock hon har hittat.

Greyhounden är kul. Bär på pinnar och kampar hon med. Jag fascineras av hennes föremålsintresse.
Tills jag upptäcker vad hennes pinne egentligen är.
Men fy hundan så jefla äckligt! 

Jag har en äcklig greyhound. Basta.


3 kommentarer:

  1. Hej! Vill bara påminna om att det är hundar ska hindras att springa lösa i skog och mark mellan 1 mars och 20 augusti med hänsyn till att de vilda djuren har ungar. mer info finns på naturvårdsverkets hemsida. http://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Allemansratten/Det-har-galler/Hundar-i-naturen/

    SvaraRadera
  2. Såg du vilken djurart käken tillhörde?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag såg inte det.... kastade iväg det och skällde på min äckliga hund :-)
      Kanske ett vildsvin? Det kryllar av dem här.
      Och rådjur. Och älgar. Och skunkar. Och grävlingar. Och harar. Och , ja allt möjligt :-)

      Radera