söndag 27 oktober 2013

Jag håller andan



Igår hände en fantastisk sak!

I staden Aalborg, på Jylland i Danmark, går just nu World Cat Show av stapeln. Själv är jag hemma och jobbar, och våndas.
För TÄNK att få se dryga 1700 så vackra djur, på ett och samma ställe?

Nåväl, goda vännen Jill på La Bell katteri tog med sig vår ögonsten Happy och andra goda vännen Anne åkte med sin Filurkatten.

Och så kom sms:en intrillande och jag blev sååååå stolt!
CH Jean Dark Filurkatten fick sitt CAPIB och är således på väg mot ytterligare ett Championat. Han slutade som tvåa mot en fantastisk herre som vi får njuta av i finalen idag. - Ja, de som är på plats vill säga. Jag har nämligen finkammat flygresor för att se om jag kunde ta mig ner och bara se finalen, vilket en såkallt "sista minuten" skulle kunna hjälpa mig med.
Och visst, sista minuten finns. Och till fantastiska priser. Fast då menar jag inte billiga .-(

Sms nummer två gällde vår egna Happy. Hon fick också EX 1, CAPIB OCH BLEV NOMINERAD! Det betyder att hon skall delta i finalerna idag, på WORLD SHOW!
WOW!

Vi har fött upp en katt som skall vara med i finalerna på WORLD SHOW!!

Jag har surfat i natt och tittat på Happys motståndare, de snygga andra som också tagit sig till final. Och OJ så FINA katter. Undrar hur det där kan komma att gå?
Vår Happybappy som äter smör till frukost med tjejerna, stjäl grädde när dottern bakar och leker hej vilt med de andra kissarna i vardagsrummet varje dag.
Vår Happyskrutt som sover gott under täcket när hon vill och som alltid svarar med ett hest jamande när vi ropar.
Det är alltså HON som skall delta i finalen i dag på WORLD CAT SHOW.

Jag har inga naglar kvar, för dem har jag tuggat av :-) Ni håller väl tummarna för oss nu?

CH Jean Dark Filurkatten
Filuren

Happy, lite morgontrött :-) 

Happy 

Bild från förra månaden -
Scandinavian Winner -13 CH Jean Dark Happy 







1 kommentar: