tisdag 31 juli 2012

Titlar är kul:-)

Ja, jag får erkänna att jag ju faktiskt tycker det är kul med titlar. Varför vet jag inte, för jag tillhör dem som är väl medveten om att de inte nedärvs. Det betyder att en helt omeriterad hund kan vara lika så bra som en med en busslast framgångar. Vem som är bäst som avelshund vet man först efteråt.

Men förstås. Titlar är det mått vi har på att -i det här fallet- hunden funkar att arbeta med.
Och arbeta, det måste en brukshund som dobermann kunna.

Idag lyfter vi stort på hatten för Jean Dark Mexx Pure Life som just klarat av sitt ZTP med betyget SG1B. JÄTTEGRATTIS till matte Anette och husse Magnus. Jag vet att ni jobbat hårt och mycket, strongt gjort!



5 kommentarer:

  1. Stort grattis till Magnus och Mexx!

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis! Bra jobbat tycker Katja och syrran Mira

    SvaraRadera
  3. Ett stort GRATTIS ännu en gång! Jag vet också att ni jobbar och är otroligt duktiga!
    Stolt "mormor"

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till det fina resultatet på Mexx !
    En härlig och bra titel !
    Från stolt farmor och pappa

    SvaraRadera