söndag 22 juli 2012

Hundpensionatet


1 afghan
1 amstaff
1 bassethound
2 beaglar
1 chihuahua
1 dansk svensk gårdshund
1 dobermann
1 drever
1 dvärgschnauzer
1 hamiltonstövare
1 hoffe
1 labbe
2 mopsar
1 pinscher
2 schäfrar
2 springrar
1 tax
1 welsh
1 wheaten
1 whippet

Sådär.
Kvällsrastningen på jobbet är färdigt och hotellets alla fyrbenta gäster har sträckt på benen, varit på toaletten och nattas efter en lång dag. Ibland är det kul att ha mitt jobb. Det är kul när solen skiner sådär glittrigt över åkrarna, när luften -fast det är sen kväll- är sommarvarm och fåglarna sjunger så de nästan trillar ur träden. Det är kul med fint väder, fina vovvar och att veta att TV:n snart hägrar… :-)

Polishunden är stark, man får hålla i för kung och fosterland när han drar. Kungen och fosterlandet får vara kvar ett tag till, för hoffen och beagelkillarna är lika starka de.
Den kortbenta, truliga bassettanten strosar i sin egen takt, och jag skyndar på henne lite - ”hallå, andra vill också ut” :-)
Den lilla afghanen är underbar. Han dansar fram på långa spindelben, jagar en fjäril, tittar med sitt polisongbeklädda huvud på allt och inget och känns lätt som en fjäder att gå med.
När jag tar den bastanta amstafftanten på sista promenaden förvånas jag som alltid, över hur olika hundar faktiskt kan vara.

God natt!


1 kommentar:

  1. Herregud...
    Inte konstigt att ni är så slanka å fina....
    ;-)
    Jag som tycker att mina promenader är bra långa... Era är ju både långa och många =)

    SvaraRadera