onsdag 4 juli 2012

Mina två hjärtan





Alldeles i dagarna fyllde mina två hjärtan år. Lilla, söta och världens mest trogna Ivy fyllde NIO år. Jag blir nästan rädd när jag tänker på det. För hur gammal kan hon bli? Knappast 37...? 

Ivy är den trognaste av trogna. Hon finns alltid, alltid vid min sida. Tittar jag ned i ankelhöjd finns min lilla söta alltid där, plirande upp på mig med sina mörka ögon.
Är jag på jobbet, ligger hon utanför dörren och väntar, och när jag varit bortrest sitter hon i fönsterkarmen och skälljublar av glädje över att höra min bil.
Hon sitter i husses knä på kvällen, bara för att kunna titta på mig mest hela tiden, och hon sover djupt på bästa platsen tätt intill varje natt, under mitt täcke. det är ganska nice att vara dyrkad...:-)
Och ja, jag hoppas hon blir minst 137...

Men mitt största lilla Hjärta, är sötaste Hallon.
En tvärhand hög, inte större än en herrsko, liten, envis och med ett humör värre än jag vet inte vad. Fyra små tunna ben som bär henne allehanda städes, alltid dit det inte passar (grannarna vet alla vem Hallonbåten är..) Och en mage som för evigt hungrar efter kaniner, rådjur, älgar (japp, Hallon har ingen uppfattning om sin egen storlek) vildsvin, igelkottar, duvor etc etc.

Hallon är tuffare än den värsta polishunden, sötare än den sötaste sockertoppen och envisare än sjuttio svåra år.
Hon stjäl, rymmer, jagar allt som rör sig, bits om det vill sig, och vägrar bli bortlämnad om familjen skall på resa. Hon sover hos den där hennes anda faller på, och smyger på dotterns kaniner. Och dem vill hon inte bara leka med....

Hallon har just fyllt 11 år.
Jag kan inte fatta att vi en dag skall leva utan vår minsta, men största personlighet. Varje dag rabblar jag likt ett mantra, "Carpe Diem, Carpe Diem, Carpe Diem"

Idag lever våra båda Trotjänare i godan ro, och vi njuter av varje dag med våra små 3 kilos Hjärtan. Jag sänder ofta en tanke till uppfödarna långt bort som släppt sina flickor, och till de lyckliga omständigheter som gjorde att just de här perfekta, underbara små älsklingarna hamnade hos oss.

För vad hade vi annars gjort… :-)

"Varför tror valpar de har monopol på leksaker??"

"Hmmmmm, när skall jag dra"

"För jag har dödat en mus... (Äckliga Ivy) 

Beachbabe Hallon

"Varför är alla leksaker i dobermannstolek...??"

Prinsessor...

Jul i vårt hus

"När kommer den ut egentligen?"

Ivy Mys

Vinterkvällsysselsättning


Ivy Julevovve
"Kan någon släcka ljuset!"


3 kommentarer:

  1. Finaste tjejerna. Jag hoppas också att de blir 137 ;). KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag får tårar i ögonen då jag läser om de två hjärtanen. Jag vet hur man går där med en gammal hund och hoppas och önskar. Njut av dem allt som du bara kan!!! Hoppas att de blir jättegamla!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Fina gamla damerna!

    SvaraRadera