torsdag 6 mars 2014

Ormen långe




Ormen har tydligen engagerat många idag. Hela min facebook är full med kommentarer. Och jo, det är ju så att jag inteinteinte gillar ormar. Men jag försöker hålla mig i skinnet eftersom den här "Saken" nu tillhör dottern och hon förstås tycker att den här ringlande lilla grejen är... Söt.

Så om ni tycker saker så skriv inte allt för elakt, för då blir hon ledsen. :-)

Idag har jag tagit mig i kragen och klappat Ormen Långe. Han-Hon tyckte jag var skitäcklig. Så jag blev iallafall inte räddast.

Förövrigt förstår jag att vi i vår familj har många djur och att det kanske inte är helt vanligt. Så vi är ovanliga.
?
Men det är okey, vi trivs med det.
Dessutom har vi faktiskt ytterligare två djur som jag inte tror jag alls har bloggat om. Ni kan ju börja gissa sort :-D


4 kommentarer:

  1. Jag tycker den år jättefin. Jag gillar inte heller ormar, så jag är rätt nöjd med att se den via data skärmen ;-)
    Anita

    SvaraRadera
  2. Men oj så fin! Vad är det för sort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Det här är en majsorm, färgen har jag hört olika om, vissa kallar den för albino, andra kallar den amal. Hur fin som helst! :D

      Radera
  3. Fin ju! Och liten an sa lange /D

    SvaraRadera