måndag 10 mars 2014

HJÄRTKLINIK I VITA HUSET!

Ett tag tappade jag sugen. För det gör man när ens ras drabbats av sjukdom.
Det som händer ofta är då att djuren blir sjuka, det är svårt att komma framåt, många slutar och resten blir osams.
Märkligt.
När man behöver varandra och samarbete som mest, slåss man istället?

Iallafall så har jag hittat min tappade sug och jag tänker absolut jobba för de raser jag brinner för och älskar. Tillsammans med människor som vill jobba mot samma mål. Kanske vi inte tar samma vägar, men vi har intentionen att våra hundar och katter ska bli sundare. :-)




Ett PS. Samarbete är när två eller fler jobbar tillsammans. Man utbyter tankar, erfarenheter och försöker hitta lösningar tillsammans.
Samarbete är INTE att en eller några talar om för andra HUR man ska jobba och vilken väg man ska gå.

--------------------------------------------------------

Vi är några uppfödare som vill försöka jobba tillsammans för den ras vi brinner för. Jobba för sin ras kan man göra på många olika sätt, både i och utanför sin klubb.
Vår förhoppning är att Världens Bästa Ras på sikt också kommer att bli en sund, frisk och stark ras igen. Det kommer att funka, men det tar tid och kraft.

Några delar i det hela är tänket vad gäller avel och uppfödning/hur vi beter oss med varandra och den andra delen är att testa.

Den 28 mars kl 16:00 kommer Lennart Nilsfors hit och UL hundar och katter:

Lennart har 30 års erfarenhet av ultraljudsundersökningar 
och har specialkompetens i hjärtdiagnostik och ultraljudsdiagnostik. 

ALLA som vill komma är Varmt Välkomna - kontakta mig dock för tidsbokning innan!
kennel@jeandark.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar