lördag 22 mars 2014

Nyttigt

Jag tror
* Att man utvecklas som uppfödare när man har mer än en ras
* Att man får mer förståelse för avel när valpar av olika raser föds upp genom din planering, händer och hjärta
* Att man blir mer ödmjuk inför sin uppgift ju mer erfarenhet man får
* Att man får mer förståelse för sin egen ras när man får uppleva andra tätt på.
* Att man blir duktigare på sitt gebit när man får insikt också i andras.
Oavsett om man håller på med lydnad/bruks/bitarbete/utställning/agility/etc etc etc

Idag har jag gått elev på Malmö Internationella hundutställning. Domaren var kunnig och lärde mig massor om de här små hundarna som jag också följt på nära håll i nästan 20 år hos en av mina närmsta vänner.

Och jag upptäckte -igen- hur fantastiskt spännande det är att uppleva andra raser, få se deras särdrag, egenheter och speciella detaljer.
Det som gör just en ras.
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar