måndag 3 juni 2013

Estland

Två av de fyra bästa hundarna

År 2010 blev jag färdig exteriördomare, och en mina största drömmar blev uppfyllda. Tänk att få åka runt, se och sätta fingrarna i andras vackra och intressanta hundar!
Och det fick jag!

Hittills har jag njutit av varje sekund jag fått bedöma hund, jag är stolt och glad att så många vill visa sina fina fyrbenta för mig, och att jag dessutom fått möjligheten att arbeta utomlands då och då är en stor klick grädde på moset.

Nu i helgen är vi i Estland. Bästa vännen sedan 25 år tillbaka följde med som sällskapsdam, (konstigt - vi ÄR ju liksom bara 25!) flyget gick fort (Tack och lov - jag AVSKYR att flyga) och maten är underbar.
Solen skiner över, på och runt oss, och vi ser ut som sönderkokta kräftor. Huden har antagit en grisrosa nyans och vi har fått mönster på kroppen i fläckiga former.
Rosaskäck...?

Fin utställningsplats, solig, varm och massor att titta på och uppleva

Vi drack så mycket så toaletten blev ett ständigt resmål. Innan man gick ned fick man ta toalettpapper.
OM man kom ihåg det. Väl nere på toan, långt under jord, flyttades man nog tillbaks 100 år i tiden...

Dagen D gick av stapeln igår, då jag fick äran av att döma Estländska Dobermannspecialen med drygt 60 dobermann.
Uppdraget var både spännande och hemskt roligt, så trots den stekande hettan kändes livet roligt och ganska lätt.
Vackra hundar och glada människor har vi sett och mött, och en spännande rundtur i The Old Town i Tallin hanns också med.

Lite Visbykänsla :-)

Shopping i en gränd
De har MASSOR med choklad, marsipan och  ruskigt goda efterrätter i det här landet :-) 

Vi hittade en jättefin hundrastgård med bla agilityhinder,
träd och  massor med gräsmattor att springa på

Nu är det snart hemfärd.
Och valpar.
Kia bestämde sig förstås för att leverera sina högt, högt efterlängtade små när jag inte är på plats. Suck.
Bästa dottern hemmavid är barnmorska och hittills har tre små gryn sett dagens ljus.

TACK Felicia - vad gjorde jag utan dig! <3

Brun tjej
Född 2013 06 03 

1 kommentar:

  1. Jag är så stolt över dig. Och på nästa special åker jag med :-)

    SvaraRadera