fredag 28 juni 2013

Dobermannvalparna

Häromdagen fotade vi våra valpar. Eller, ja, inte jag, utan Ammi, världens bästa fotograf :-) Jag har TUR som har en så bra  kompis, utrustad med kamera dessutom.

Våra små troll var exakt 23 dygn gamla, kanske man skall säga unga...? Och jag funderade på om det alls skulle gå att ta ståbild på så små babysar.
Jag kan meddela att det går, och när de är så duktiga som våra T-barn, ja då går det alldeles utmärkt! :-)

Titta vad vi har växt! :-)

Vi busar och står i

Syster och bror 

Orange hane

Grön hane

Röd hane

Blå hane

Omärkt brun tik

Omärkt svart tik

Gul tik

Rosa tik

7 kommentarer:

  1. Det går knappt att beskriva hur gulliga de är.

    SvaraRadera
  2. Hihi, tänk att det gick. Snart dags att fota dem igen. Längtar redan. Du är så otroligt duktig på att ställa upp valparna, mitt jobb är ingenting mot ditt ;-). Kram Ammi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när kommer du? De läääängtar efter leverpastejen :-)

      Radera
  3. Omärkta bruna bönan är min favvo <3 men alla är sååå fina! Och HUR gör ni när ni fotar så fint?!?! Alla som haft en livlig valpkull förstår bedriften. Imponerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är som små myrungar som kravlar överallt.... Man får utrusta sig med en bra fotograf, tålamod, leverpastej/ost/hundgodis och en portion tur. Då går det.

      Radera