onsdag 1 februari 2012

Jag tror jag smäller av

Tack Kajsa, för bilden på mitt hjärtegull:-)

Alla som känner mig vet att jag älskar solen. 
Värmen, den mjuka varma årstiden, dofterna och de inbjudande ljuden från fåglarna som hela tiden fyller ens öron med välmående. 

Det värsta jag vet (nästan) är regn. Och att frysa är definitivt på min jätteminuslista. 

Idag är det -18 grader. -18 !!!!! Är det ens möjligt?! 
Och jo, vintern är fantastiskt vacker, med den blåaste blåa himmel, isskägg i hundarnas morrhår, älvdans på åkern och trolska morgonfärger. 

Men måste det vara så förbenat kallt...? Jag tror jag smäller av. Eller går sönder om någon puttar till mig, i tusen bitar. Klirr. 

Idag blir vi inpackade till max på hundpromenaden, tur vi har bra kläder till två och fyrbenta, för ut går vi iallafall. Det får vara hur kallt det är. 
Tiden ute skall jag använda till planeringen av utlandsresan till sanden och solens land. Mentalt är jag redan där! 





2 kommentarer:

  1. Så blir det när man bor fel sida av stan...dvs NORR...här på min gata i stan dvs i Saltis där vi överklass brackor bor så var det bara -7 kl 06.30 imorse...vilket sen på dagen ligger runt minus3-4 grader...Ville bara påtala det;-))) kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Fantastisk bild :). Och brrr, det är kallt :)

    SvaraRadera