lördag 4 februari 2012

Mina barn är gALnA !!!!!!!


Det står -18 grader (!!!) på termometern, det är kallt utomhus. Riktigt kallt. Sådär så det knarrar under fötterna..  Det biter och river i kinderna, och ögonen tårar förvandlas de till småsmå isbitar, som trängs med frosten i ens ögonfransar.

Ingen hund vill gå ut frivilligt utan täcke, kaninen gör av med energi och äter plötsligt som en häst. Elmätaren kvadrupplar sina varv, och vi är skräckslagna bara vid tanken på den kommande räkningen. Solen skiner på den blåblå himlen, och det är trots allt vackert och underbart att vara ute, bara man är inpackad värre än den värsta eskimå.


Det här är en blogg om framförallt våra djur. Jag försöker hålla mig till våra fyrfota, och livet kring dem. Det räcker också ganska bra, för det händer en hel del i djurvärlden:-)
Men ibland så sker det saker som bara måste ut. Som idag...

Eftermiddagen har kommit, och solen börjar gå ned. Frosten smeker sig in över åkrarna, och plötsligt ser jag älvorna dansa över det vackra landskapet. Mjukt rör de sig, sveper fram, med snösilvrig färg. Isande blått blandas med vitt, grått, silver och lite rosa från solen.

Plötsligt ser jag henne, Älvan som plötsligt finns där på åkern. Och hon sitter till häst.
Rider älvor? Det visste jag inte... Älvan är vacker som en sommarbris, nog känner jag igen henne?

Mina döttrar älskar att fotografera. De har också sett det fantastiska, trolska vädret.
Tjejerna har hämtat Flugan, hästen, klätt om - snarare klätt AV SIG, och fotograferat hej vilt. I nästan -20 grader.
De hade inte hjälm heller nej. TUR att jag inte visste vad de hade planerat. Jösses Amalia.


13 kommentarer:

  1. Men vacker bild fick de till iaf! Tycker det är häftigt att snön på marken ser orörd ut, man undrar hur ekipaget tog sig dit liksom :-)

    SvaraRadera
  2. Jag säger ju att Älvorna dansar:-)

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt vacker bild !!!

    SvaraRadera
  4. Så vackert men ack så kallt :)

    SvaraRadera
  5. For et fantastisk bilde!!! Nydelig !
    Kaja

    SvaraRadera
  6. Tjejer kan vara otroligt påhittiga, men detta tar väl priset!!!!! Fantastiskt vacker flicka, på en vacker häst. En otrolig bild! Hoppas hon hoppade i ylleoverallen snabbt efter fotograferandet!

    SvaraRadera
  7. Mycket vacker bild !! Konstnärlighet kräver ibland en liten äventyrlighet :)

    SvaraRadera
  8. WOW vilken bild...Men nog är de lite galna....och hade jag varit mamma hade jag nog blivit ÄNNU mer galen!!!!!!!!!!!
    Vi har också -18 och jag fullkomligt HATAR kylan!!!!!!!!!!!!
    Visste väl att det var för bra för att vara sant att det var så milt,tänk om både feb o mars blir så här kall.Då DÖÖÖÖR jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  9. Wow!!! Vilken bild!!!! Man ser hur skägget på hästen är alldeles vitt och så sitter Flisan där klädd i nästan ingenting!!! Så häftigt! Å snön som är helt orörd runt omkring. SÅ vackert!!! Men jag hoppas att Flisan hoppade in i bastun efteråt. Vilka tokiga tjejer - men så konstnärliga! Kramar ifrån faster.

    SvaraRadera
  10. Sådan mor, sådana döttrar... =)

    Tjusig bild, verkligen!

    SvaraRadera
  11. Helt fantastiska bilder! Men lite tokiga är dom med sommarklänning i kylan. Hoppas förkylningen håller sig borta.

    SvaraRadera