måndag 7 maj 2012

Tröttsamt

Jag handlade häromdagen. Månaden var april, och det var behagligt varmt ute.
Hundarna och jag hade gått en långis, njutit av vädret, solen och allt som knoppade runt oss. Våren helt enkelt!
På vägen stannade jag och handlade, det gick snabbt och snart var jag ute i bilen igen.
Och den var inte behaglig. Den var varm. Och i det varma satt mina hundar.

Snabbt går det att få en varm bil, sju minuter in för att köpa lunch, och ens bästaste vän sitter i hetaste helvetet. Usch, det gör ont i hjärtat att tänka på alla vovvar som far illa, och kommer att fara illa i sommar.

Mina egna hundar hade inte börjat flåsa, men ändå kände jag skammens rodnad bränna på kinderna. Nu är det dags att ta fram låsen, och lämna luckan öppen när jag skall någonstans. Det finns också fina krokar man kan sätta på bilen, så att luckan står på glänt, och allt kan låsas. Smart.

Ha en fin, skön och varm sommar alla!
Och glöm inte våra vovvar:-)

Tänkvärt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar