tisdag 8 maj 2012

Dokumentförstöraren



För en tid sedan kom den efterlängtade stamtavlan som skall skickas till lilla Twiggys matte.
Tyvärr drabbades vi av sjukdom här hemma, och jag glömde att lägga den viktiga handlingen på lådan.

Just hemkommen från Danmark upptäcker jag mitt misstag, den bortglömda stamtavlan ligger i fina delar lite här och var, och jag får skrapa ihop eländet och skriva till Sverak och be om en ny. Betala får jag också göra, det måste man när man beställer en ny stamtavla. Fast den just kommit, och ändå är ny. Eller var...

Den skyldige sover sött och drömmer djupa drömmar. Det tär väl på krafterna att arbeta som dokumentförstörare kan jag tro. Hm…



4 kommentarer:

  1. Anne Werner Friskman9 maj 2012 kl. 10:55

    Välkommen i klubben:
    16 par glasögon, ALL löstagbar inredning bak i bilen - vissa delar var nog inte löstagbara från början -, katternas vaccinationsintyg, en av mina nya Björn Borg-skor - kunde lika bra tagit båda isf -, tofflor, gummistövlar, otaliga kvitton och andra viktiga småpapper, 2 telefoner, METALLfjärrkontrollen till TV´n, 100-tals kattleksaker + självklart varenda småplyl som råkar glömmas någonstans i huset. Allt ligger snyggt och prydligt dissekerat i Hjorthundsmonstrets säng, inte uppätet bara i molekyler, ja inte bildelarna då, lite svårt att få med dom från bilen kanske.
    Och min uppfödare undrar varför jag inte vill ha ett nytt litet monster till hösten.......

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaha!!! Anne - allt detta säger väl mer om oss än om djuren. Vi kan ju bara inte vara kloka? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anne Werner Friskman10 maj 2012 kl. 10:04

      Vet du - det verkar så otroligt tråkigt att vara riktigt klok.....:-D

      Radera