torsdag 17 maj 2012

17 Maj

Sjuttonde maj är en speciell, härlig och sprudlande glad dag. En dag att vara stolt över, en dag att njuta av.
Sjuttonde maj längtar jag alltid tillbaka till Norge, och Oslos gator.
Sjuttonde maj väcker nog härliga minnen hos alla som har sina rötter i Norge, även hos mig. I Vita Huset hissar vi norska flaggan, och varje år såhär dag längtar jag tillbaka till min norska barndom.


Sjuttonde Maj på Karl Johan.
Här firas det i massor, norskt, stolt  och patriotiskt.
Helt underbart. :-)


Syttende mai er jeg så glad i,moro jeg har fra morgen til kveld!
Da er det så du, om vi er små du,
er vi med likevel.
Jeg roper hurra dagen så lang,
synger for Norge mangen en sang.
Og jeg, jeg kan du elske mitt land du,
det skal du se en gang.


17 mai sang for barn. Populär i Norge bland de minsta på just Nationaldagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar