lördag 24 mars 2012

Vi har tystnadsplikt



Ja, det har vi bestämt oss för. Tystnadsplikten gäller vårt arbete, och framförallt de hundar som bor hos oss då och då när matte och husse är på semester. Ingen skall känna sig orolig att vi pratar om deras hundar, och det gör vi förstås inte. Bara idag.

På ett hundpensionat händer en massa saker. Mest roliga - hundar är underbara! Och de är olika; små, stora, korta, långa, tjocka, smala, vita, svarta, lugna, vilda, glada och ibland ledsna. Alla möjliga individer kommer till oss, och nästan alla är härliga, älskade hundar som bor här på semesterkollo medan matte och husse är upptagna.

En del av de här fyrbenta minns jag alltid lite mer. En del hundar är lite sådär extra speciella.

Som Sigge.
Sigge är chokladbrun och en vorsteh. Han har underbart snälla ögon, antagligen för att hela han är underbart snäll.
Lydig, lyhörd, mjuk, följsam och med en alldeles speciell kärlek för oss människor. Sigge vill inte vara ensam. Han vill vara med oss mest hela tiden.

När man vill vara med människor hela tiden kan det ibland vara jobbigt att vara hos oss på Vita Huset. Alla hundar kan ju inte springa omkring oss nonstop. Det flesta tycker det är okey, bara de får motion, kärlek, mat och kanske lek med en kompis. Sigge tycker inte det.
Han tycker inte det så mycket så jag har resignerat.
Han får följa med mig på mina dagliga strövtåg med tjejerna. Han hänger med på utflykterna med döttrarna, om vi skall åka bil någonstans eller bara ut och fixa på tomten. Det känns plötsligt som om vi i familjen Lemmeke har ett knippe dobbisar, pinnar, kineser och en vorsteh!
Våra hundar verkar tycka att den snälla nykomlingen är okey, och Sigge själv är jätteglad så länge han får vara med oss.

Nu är det så att den vänliga hanen behöver ett nytt hem. På grund av ändrade familjeförhållanden måste Sigge med de snälla ögonen få en ny familj, och jag som träffar så många olika hundar är plötsligt engagerad och omåttligt känslosam. Sigge måste få ett bra hem, där han blir jätteälskad. Det är han värd. Han älskar alla oss människor så förbehållslöst och är så snäll och tillitsfull. Det känns viktigt att vår bruna gäst får ett bra liv.
För han kan ju inte stanna hos oss, vi har redan så många vovvar….

Känner Du någon som vill ha en fin, vänlig och sällsamt gullig kamrat. Är du intresserad själv? Har Du tid för en härlig, snäll kille i sina bästa år, som kommer att göra vad som helst för dig, bara han slipper vara för mycket ensam, får lite uppmärksamhet och motion. En kille som ger fantastiskt mycket till den som vill leva med honom vid sin sida.
Maila mig, så berättar jag mer.





3 kommentarer:

  1. Oj så mysig, hade säkert passat oss perfekt. Men nu har vi ju två glada individer som kräver sin beskärda del av vår vardag så det får nog vara för den här gången. Med två omplaceringar i bagaget så kan jag bara säga att det funkar jättebra att ta en redan utvecklad individ. Man formar sig ändå tillsammans vartefter.

    SvaraRadera
  2. Jag ska genast se vad jag kan göra!

    Älvans Sara

    SvaraRadera
  3. Fina, snälla Sigge! Hoppas nån vill ha honom snart. /Doris

    SvaraRadera