tisdag 13 mars 2012

2002 03 13


13 mars. 2002.
Mitt mesta minne av vår kull som föddes för tio år sedan är att de bodde i vår ena dotters rum.
Där inne låg de i lugn och ro, tillsammans med mamma hund, lyssnade på My little pony musik, medan tjejerna ritade, pysslade och grejade. Rummet andades ro, valplukt och mjukt mörker.

Jag minns att vi skulle resa bort en helg, och valparna som fortfarande var ganska nykläckta skulle få en barnvalpvakt.
För att spä på min oro att resa bort, fick de små dessutom en förkylning, och den stackars valpvakten var nog lika nervös som jag.

Allt gick förstås bra, valpvakten var en klippa, och mitt nästa minne är hur kullen utvecklades, växte och plötsligt var de utflugna. Tiden går så fort..

Under åren som gått har jag träffat flera av dem på vårt hundpensionat, många är kunder hos oss, och det är fantastiskt att få träffa dessa snälla, vänliga och sunda vovvar, och samtidigt minnas de knubbiga små valparna på dotterns rumt. Tänk att det är samma hundar…?!

Stort GRATTIS alla Jean Darks X-dobermann på 10 årsdagen! 

Tack till alla mattar och hussar för glada tillrop i gästboken och mest av allt, för att NI alla tar så fint hand om era hundar!

SDV veteran LP  Jean Dark XLimited
10 år!!

XLimited och matte Eva


1 kommentar: