torsdag 22 mars 2012

Mycket vill ha mer


För en tid sedan bokade jag en mycket lovande dobermannvalp. Jag är enormt glad över henne, och har stora förhoppningar och tankar om vad hon skall kunna utveckla sig till. Å andra sidan är valpar, valpar och mycket kan hända på den långa vägen av utveckling.

Samtidigt med min valps kull finns på hennes uppfödares kennel ytterligare två kullar. Och den ena innehåller ett knippe valpar som i mina ögon är oerhört intressanta. Uppfödaren är mån om att jag skall bli nöjd, och har erbjudit mig förstavalet på tik även i denna kull.

Så.
Nu står jag här med två fantastiska tikvalpar, och jag vill ju ha båda.
Fast jag har gjort mitt val - man måste ju kunna välja. Eller, måste man det? Jag hatar att välja när det är svårt. Då vill jag ha båda. Så har jag alltid varit. :-)

Jag tänker att det kanske finns någon därute som vill deläga en supersötsnygglovande liten fröken - hon är åtta veckor nu, och bör landa på svensk mark om ca två månader.

Skriv och berätta om dig själv, och vad du tänkt dig med en ny hund. Kanske kan vi hitta ett sätt att samarbeta.

Nedan är den förstfödde, hon är lite äldre än sin kennelkompis. Men mycket typlik.


8 veckor

12 veckor

16 veckor


3 kommentarer:

  1. Alltså, de där pralinerna från over there... Läckra, läckra, läckra!!!

    SvaraRadera
  2. Räcker det med ett WOOW ! Åh jag älskar hennes tassar, här snackar vi tassar i kolosalformat :-)

    SvaraRadera
  3. Hon ser väldigt trevlig ut!! Hade ju gärna velat ha en till om den inte var kuperad och om jag bara finge! :O
    Kram

    SvaraRadera