tisdag 5 april 2011

Tröst

Juni och Jenna på Gotland
Världens bästaste Ö


Idag tröstar jag mig själv med tanken på att SOMMAREN KOMMER. Ute har snön tinat bort, den ligger envist kvar på få ställen, men har mestadels bytts ut mot den envisa leran. Gegga, slask, upptinat snusk, blöt sand, smuts och regn gör mig nästan gaaaaalen!

Med ett helt hundpang att hålla rent, och en ansenlig mängd egna hundar är tiden jag badar mina fyrbenta varje dag, alldeles för lång. Enligt mig själv.
Jag vill ha rent, lukta gott och fint. Inte alls dammiga hundar, med lera på näsan, prickiga ryggar av smuts, sand i bilen, intorkad gegga på hundfiltarna och en tom plånbok pga alla inköp av tvättmedel.

Av erfarenhet VET jag förstås att sommaren kommer. Och idag tröstar jag mig med sommarminnen, och tanken på vad som komma skall:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar