lördag 2 april 2011

Det tar aldrig slut

Nej, nyfikenheten, glädjen och energin jag som uppfödare får av de av mig uppfödda hundarna och kattungarna, tar aldrig slut.

Att få se dem utvecklas, skänka glädje till sina familjer men också ofta bli så nära det mål jag själv försöker nå, är otroligt spännande och häftigt för mig som uppfödare.

Just nu har vi lite tunga dagar här hemma, med sjukdom i familjen. Då är just uppfödningen något som verkligen kan ge kraft, styrka och energi. Alla härliga bilder som trillar in, och inte minst alla underbara valp och kattungeköpare. Livet med hund och katt är otroligt berikande, och jag är väldigt tacksam över alla fina människor jag stöter på i livet som uppfödare.


Jean Dark One Million 9 månader
Den här snyggingen träffade vi för en tid sedan, och han har verkligen utvecklats enormt.
Jag blev så stolt över att se hur fin han var!

Jean Dark One man Show 7 månader på bilden
Vackra huvuden är så knepigt att få till. Scooby har ett fint,
och jag blir lika glad varje gång jag träffar honom:-)

Jean Dark Gossip och Jean Dark Kanon
Livsglädje. Frihet och bus i blick. Mer behöver inte sägas.

Jean Dark Fat Cat tar igen sig.
Ena sekunden vild och vacker far han över golvet.
 I nästa sover han som en människobaby, och hela jag vill bara krama honom:-)


Jean Dark Yan Lin tar igen sig med sitt fyrklöver grabbar.
De är i sin tur femte generationen Jean Dark, och det är skoj att tänka på....


Ivy och Hallon.
Våra numera veteraner som vi tycker så ofantligt mycket om.
De passar fint i prinsesstolen,
där de kan blicka ut över barn och barnbarn som de bla själva varit med och producerat. 


Jean Dark Ophra Winfrey
Från en av våra senaste kullar

Jean Dark Kiss and Tell
En studie i vackra och korrekta rörelse. Jag bara älskar den här bilden.
 Och hunden ännu mer:-)

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Jag är så ledsen över att du har det tungt nu, men tanka kraft av det du kan. Jag är så glad över att just du är min uppfödare, för du är en fantastisk sådan. <3 . Plus en toppenbra vän. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det inte är ngt alltför allvarligt,men det kanske det är?
    Tänker på dig!!!!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Sköna fina bilder .....Jag hoppas allt ser ljusare ut snart...alltid är det nåt:-(
    Berikande med alla djur och nyfödda och fina barn som fotar och hjälper till med djuren när det krisar...hoppas vi ses snart så vi kan kramas lite..tänker på dig!kramis Pernilla

    SvaraRadera